A 747-400XQLRI típusjelű óriásgép terveit a szingapúri repülőgépvásáron mutatta be a cég, és egyúttal bejelentette, hogy az új utasszállító nagyobb távolság megtételére lesz képes, és csendesebben is repül majd öregebb testvérénél. A Boeing tervei szerint a tesztrepülésekre jövőre kerülne sor, és az új 747-es 2004-től állna forgalomba - írja a BBC.
Nemrég az Airbus is bejelentette, hogy 2006-ra elkészíti szuper-jumbo-ját, az A380-ast, amely tervek szerint a jelenleg üzemben lévő 747-esek 400 fő kapacitásával szemben több mint 500 utas szállítására alkalmas.
A méret nem számít
A Boeing szerint nem feltétlenül a nagyobb utas-kapacitás kialakítása a legfontosabb. A vállalat célja inkább a minél nagyobb távolság elérése egy tankolással, illetve a szigorú európai zajkövetelményeknek való tökéletesebb megfelelés.
Az új 747-es maximális repülési távolsága a tervek szerint 9190 mérföld lesz, ami csak 4 százalékkal nagyobb a jelenleginél, viszont a vállalat vezetői szerint így leszállás nélkül teljesíthető a New York-Bangkok útvonal.
Korábban:
Tavaly több gépet értékesített az Airbus, mint a Boeing
(2002. január 9.)
Támogatási vita az Airbus óriásgépe körül
(2001. január 12.)
Nem hiányzik a könyvtárából?