Közel 20 százalékal több új autót adtak el Magyarországon

2002.05.02. 7:56

Az év első három hónapjában 37 500 új személygépkocsit értékesítettek Magyarországon, ami 17,9 százalékos növekedést jelent éves összevetésban. Az autófinanszírozással foglalkozó cégek szintén jelentős, nemritkán 30 százalék feletti növekedésről számoltak be.

Ez a növekedési ütem egyedülállónak számít a stagnáló, illetve zsugorodó nemzetközi autóiparban. Csak márciusban 7,4 százalékkal kevesebb autót értékesítettek Nyugat-Európában, mint egy évvel korábban, amit bizonytalan gazdasági helyzettel magyaráznak a szakértők. A legnagyobb mértékben, 18,4 százalékkal az olaszországi értékesítés csökkent, míg Hollandiában és Írországban 16,7 illetve 16,2, Németországban pedig 9,6 százalékkal kevesebb autót adtak el márciusban, mint egy évvel korábban.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének adatai szerint hazánkban továbbra is a kis-, és alsóközép kategóriás autókból fogyott a legtöbb, amelyekből 15 919 illetve 12 243 darab talált gazdára az első negyedévben. A hazai autópiaci versengést továbbra is a Suzuki vezeti 23,8 százalékos piaci részesedéssel, amit csak jóval lemaradva követ az Opel és a Renault 13,2 illetve 10,6 százalékkal.

(Üzleti Negyed)

Ajánlat:

vezess.hu
(az [origo] rovata)

Korábban:

Dinamikus növekedés az autófinanszírozásban
(2002. április 17.)

Mérséklődő autóvásárlási kedv Nyugat-Európában
(2002. április 16.)

Kevesebb autót vesznek Nyugat-Európában
(2002. március 13.)