Az idei év első három hónapjában 1,3 milliós volt a gyarapodás, az üzleti év egészében pedig 18,1 millióval nőtt az előfizetők száma. A legfontosabb európai piacokon az egy ügyfélre jutó forgalom állandó maradt. Az összbevételben az adatszolgáltatás forgalmának aránya tavaly 11 százalékra nőtt a korábbi 8 százalékról.
Bár a Vodafone vezérigazgatója szerint az ügyfélkör növekedése meghaladja a várakozásokat, a cég részvényei csütörtökön tovább estek a londoni tőzsdén, mert az 1,3 milliós előfizetői gyarapodást a piac - amely 1,9 milliós növekedést várt a negyedben - korántsem értékelte kedvezően.
A befektetők nem bíznak abban sem, hogy a kiábrándítónak tartott előfizetői adatokat az egy ügyfélre eső magasabb bevételekkel sikerül kompenzálni, hiszen ezek a negyedben nem növekedtek. Mivel az európaiak mintegy 70 százalékának már van mobiltelefonja, a piac figyelme határozottan az ügyfelekre eső bevételek alakulására irányul.
A Vodafone - amelynek főbb európai piacai a brit, a német és az olasz - 12 havi átlagbevétele egy felhasználóra Nagy-Britanniában és Olaszországban stabilan 400 dollár, illetve 307,8 dollár körül van, míg Németországban 5 euróval 289 euróra (258 dollár) csökkent.
(MTI)
A Vodafone veheti meg a legnagyobb szerb mobilszolgáltatót
(2002. március 8.)