Foci miatt csökkent az Adidas profitja

Vágólapra másolva!
Növekvő forgalom mellett kisebb profittal zárta az első negyedévet Európa legnagyobb sportruha- és sportszergyártója, a német Adidas-Salomon.
Vágólapra másolva!

A herzogenaurachi konszern forgalma 5 százalékkal, 1,64 milliárd euróra emelkedett az egy évvel korábbi 1,56 milliárd euróról. Működési profitja viszont 20,9 százalékkal, 98 millió euróra, míg tiszta nyeresége 3 millióval, 43 millió euróra csökkent.

Eladásai alapján az amerikai Nike után a világ második sportszer- és sportruházati cége a profit csökkenését a május 31-én kezdődő labdarúgó-világbajnoksággal kapcsolatos magas marketing-költségekkel és a kiskereskedelmi hálózat bővítésével magyarázta.

Az Adidas az első negyedévi eredmények közzétételekor megerősítette korábbi prognózisát, mely szerint az idén nettó profitjának 5-10 százalékos emelkedését várja a tavalyihoz képest, és átlagosan legalább 5 százalékos forgalomnövekedéssel számol.

Az Adidas 2001-ben 208 millió eurós tiszta nyereséget ért el, 15 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Forgalma 5 százalékkal, 6,1 milliárd euróra nőtt tavaly.

(MTI)

Ajánlat:

Adidas-Salamon

Korábban:

Napi 2 dolláros fizetés a Nike és az Adidas indonéziai gyáraiban
(2002. március 9.)

Menetel az Adidas
(2001. november 6.)