Vágólapra másolva!
Olvassa el az Üzleti Negyed cikkgyűjteményét!
Vágólapra másolva!

Nem enyhül az autóimport szigora
Hazánk 2004-es csatlakozása után, vélhetően nem fognak enyhülni a használt autók behozatalára vonatkozó feltételek, amit elsősorban az indokol, hogy megakadályozzák Magyarország roncstemetővé való válását.

A csatlakozásig érdemes várni az autóvásárlással
Érdemes megvárni az Európai Unióba való belépést azoknak, akik a közeljövőben kívánnak új személygépkocsit venni. A csatlakozás, illetve az uniós autópiac 2005-ös felszabadítása valószínűleg az autóárak jelentős csökkenését hozza.

Autóimport a csatlakozás után: kalandozó magyarok
Hazánk 2004-es csatlakozása után gyökeresen megváltozhatnak az autóimport feltételei, ami óriási behozatali hullámhoz vezethet. Elméletileg nem lesz különbség, hogy a budaörsi vagy a hamburgi autópiacon veszünk használt járművet, a gyakorlatban azonban jó néhány adófajta megmarad, csupán új néven.

Ismét enyhülhet az autóimport
Magyarország 2004-es uniós csatlakozása után jelentősen enyhülhet az idén január elejétől megszigorított használtautó-behozatal, ugyanis az uniós alapszabályok közé tartozik a szabad árumozgás korlátozásának tilalma - írta a Világgazdaság.

Hét év a használtautó-korhatár
Január elsejétől nem lehet hétévesnél öregebb gépkocsit behozni az országba. A szigorításra azért volt szükség, mivel az évek során meglehetősen felpuhult a használt gépkocsik behozatalának feltétele, így tavaly - évtizedes rekordot megdöntve - közel százezer használt autó érkezett hazánkba.

Hét év lehet az importautók korának felső határa
A világgazdaság információi szerint jövőre nem lehet behozni az országba hét évesnél öregebb járműveket. A szigorításra azért lesz szükség, mivel az utóbbi években megduplázódott - a túlnyomórészt idősebb - járművek behozatala.

Megduplázódott a használtkocsi-import
Látványosan megugrott idén a használtkocsi-import, ugyanis mostanáig 37 ezer kocsit vámoltattak el magánforgalomban, ami az év végére 40 ezerre - a tavalyi mennyiség duplájára - is emelkedhet - írja a Világgazdaság.

Határmezsgyén - gépjárművek magánimportja
Ha valaki egy kicsit is utánajár annak, hogy külföldön milyen kondíciókkal lehet új autót vásárolni és azt az országba behozni, hamar rájöhet, hogy a lehető legolcsóbb - és egyben a legkényelmesebb - megoldás besétálni egy hazai márkakereskedésbe. Mindezek ellenére sokan vannak, akik fogják az útlevelüket és külföldről hozzák be a többnyire felsőbb kategóriás új autójukat.

Autóimport és cigaretta miatt perlik leginkább a vámosokat
Az idei év első három hónapjában összesen 96 közigazgatási per indult a vámosok ellen, mintegy 653 millió forint értékben. Ennek nagyobb hányadát - 414 millió forintot - a vámügyek, kisebb részét pedig, 239 millió forint értékben a jövedéki ügyek teszik ki. A korábbról áthúzódó perek együttes értéke közel 10 milliárd forint. A vámperek főként autó-behozatallal, a jövedékiek a zárjegy nélküli cigarettákkal kapcsolatosak.

Használtautó-információk sms-ben
Emelt díjas sms-szolgáltatáson keresztül hamarosan számos, a Belügyminisztérium Központi Adatfeldolgozó Hivatalában nyilvántartott információ elérhető lesz a már forgalomba állított járművekről - jelentette be hétfőn Igaz Gábor, a Videoton Software Kft. ügyvezető igazgatója. Megtudható lesz például, hogy a megvásárolni kívánt autó rendelkezik-e eredetiség-vizsgálattal.

Látványosan bővül a használt autók importja
A vámliberalizáció bevezetése óta folyamatosan nő a hazánkba behozott használt autók száma. Kereskedelmi és magánforgalomban 2000-ben összesen húszezer személygépkocsi gurult át a határon, majd 2001-ben ez a szám több mint háromszorosára ugrott. Így tavaly a behozott használt négykerekűek száma már megközelítette a 65 ezret.

Az import használt autók 90 százaléka alulszámlázott
A Magyarországra egy év alatt érkező használt autók 90 százalékát alulszámlázottan vámolják el, és a számlát kiállító cégek nagy része off-shore vállalkozás. Emiatt nemcsak a költségvetés esik el jelentős adóbevételtől, hanem az új autókat értékesítő márkakereskedők is károkat szenvednek. A problémára megoldást jelenthető regisztrációs díj bevezetését a pénzügyi tárca elutasította arra hivatkozva, hogy a kétéves költségvetés miatt nem módosítják az adótörvényt.