Fellendülést várnak az online marketing-kommunikációban

Vágólapra másolva!
Az online marketing-kommunikációs büdzsé növekedésére számít az elkövetkező két évben a vállalati döntéshozók közel kétharmada. A reklámügynökségek és médiavállalkozások vezetői már óvatosabbak. Közülük csak minden második vár növekedést, további egyharmad stagnálást, míg minden tizedik csökkenést jelez előre - állapította meg Bokker Sándor, a Netsurvey Internetkutató Intézet igazgatója keddi sajtótájékoztatóján, ahol bemutatta Multimédia Barométer című új piackutatásuk eredményeit.
Vágólapra másolva!

A felmérést idén tavasszal végezték 138 hirdetési megbízást adó vállalat, 39 reklámügynökség és 21 médiavállalkozás vezetőinek online megkérdezésével.

A marketing kommunikációban az online média szerepének növekedését prognosztizálja a válaszadók döntő többsége. Átlagosan ugyanis 19 százalékuk bízik hangsúlyozottan jelentős növekedésben, de további 77 százalék is növekvő tendenciát lát. Az átlagosnál optimistábbak a megbízó vállalatok döntéshozói. Legvisszafogottabban pedig a reklámügynökségek vezetői nyilatkoznak a kérdésről.

Az online média marketing kommunikációs célú felhasználása leginkább a számítástechnika-információtechnológia területén terjedt el a megkérdezettek véleménye szerint. Utána a távközlés-hírközlés, majd a média-reklám következik. Negyedik helyre az egyéb szolgáltatásokat helyezik, ötödikre a pénzügyi szolgáltatásokat, hatodikra pedig a kereskedelmet és vendéglátást.

A megkérdezettek a mezőgazdaságban tartják a legkevésbé elterjedtnek az internetes marketing kommunikációt, amit közvetlenül a nehézipar-bányászat és az egészségügy előz meg. Az online médiát a hazai vállalatok leggyakrabban információ-közlésre használják, majd ezután következik az értékesítés-ösztönzést, illetve márkaépítés.

A Netsurvey kérdésére, hogy miben látják az Internet előnyét a hagyományos médiumokkal szemben, a válaszadók kétharmada a gyorsan és rugalmasan változtatható tartalmat jelölte meg. További egy-egy harmaduk az aktívabb célközönséget nevezte meg, mint erényt, illetve a személyre szabhatóságot, az éjjel-nappal való működtethetőséget, továbbá a vevővel történő közvetlen kommunikációt.

A kérdésre, hogy az online média mely marketing kommunikációs célra alkalmas leginkább, a válaszadók közel kétharmada (62 százalék) nevezte meg az információ-közlést, majd az értékesítés-ösztönzés (19) és a márkaépítés (16) következik.

Ön szerint az alábbi médiumok mely marketing kommunikációs célra alkalmasak leginkább? (A válaszadók százalékában.)

Médium

Értékesítés-ösztönzés

Márkaépítés

Információ-közlés

Nincs válasz

Online média (Internet)

19

16

62

3

Terminálok (POS/POP)

52

15

26

7

Direkt Marketing

51

8

35

6

Szórólapok, kiadványok

46

10

43

1

Rádió

41

13

44

2

Mobil kommunikációs eszközök (WAP, SMS)

31

9

56

4

Televízió

30

58

12

-

Nyomtatott sajtó

23

19

55

3

Közterületi hirdetés

21

67

9

3

Mozi

16

72

8

4

Ön szerint a vállalatok marketing kommunikációs büdzséjének mértéke hogyan fog alakulni az elkövetkező két évben? ( A válaszadó döntéshozók százalékában.)

Válaszadók

Növekszik

Nem változik

Csökken

Nem tudom megítélni

Összes megkérdezett

58

31

6

6

Hirdetést megrendelő vállalatok

62

30

4

4

Média- és reklámügynökségek

51

36

10

3

Médiavállalatok

51

36

10

3

Forrás: Netsurvey Internetkutató Intézet

(Üzleti Negyed)

Ajánlat:

Netsurvey