Égnek a vonalak: Vodafone - Matáv "reklámháború"

Vágólapra másolva!
Vitát váltott ki a Vodafone napokban adásba került reklámfilmje, amelyben az alacsony mobiltarifáktól megrészegült emberek az ablakon dobálják kifelé a régi, vezetékes telefonkészülékeiket. A reklámfilmet - a vezetékes szolgáltatókon kívül - az Önszabályozó Reklám Testület is etikátlannak találta, míg a Vodafone csupán humorosnak minősítette továbbra is futó hirdetését.
Vágólapra másolva!

Égnek a vonalak

A Vodafone vitatott reklámfilmjében egy magányos utcaseprő köré záporoznak az ablakon kihajigált vezetékes telefonok, amelyeket egy nagy (szemét-) kupacba gyűjtenek a spot végére. A reklám fő mondanivalója az alacsony (nettó 9 forintos) percdíjakra hívja fel a figyelmet, ami a vezetékes telefonokra irányuló hívásokra vonatkozik.

A reklámszakma etikai szervezetének megfelelő Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) határozata szerint a Vodafone új tarifa reklámja sérti a Magyar Reklámetikai Kódex előírását, ugyanis az nem felel meg a tárgyilagos és tisztességes összehasonlítás követelményének. A fenti okok miatt az ÖRT a "durva összehasonlítást" tartalmazó reklám leállítására szólította fel a Vodafone-t.

Az Önszabályozó Reklám Testület a reklámtevékenységben érintett vállalkozások alulról építkező önszabályozó szervezete. A testület feladatának tekinti összegyűjteni, feldolgozni, értékelni a társadalom különböző részeiből érkező kritikákat, elvárásokat, igényeket, és azt közvetíti a reklámipar számára.

Több humorérzéket

Az Üzleti Negyed érdeklődésére Pál Beáta, a Vodafone sajtójáért felelős munkatársa elmondta, hogy a reklámfilm sugárzását nem szüntetik be, hiszen erre jogilag semmi sem kötelezi a társaságot, ráadásul rendkívül pozitív visszajelzéseket kapnak az ügyfelektől. A Vodafone állásfoglalása szerint nem törvénysértő a reklámfilm, amely csupán "a humor eszközével kívánja a fogyasztók figyelmét" felhívni az alacsony tarifákra.

Mégsem őrültek meg az emberek

Nagy Bálint, a Matáv kommunikációs igazgatója "nagyon agresszívnek és durvának" minősítette a Vodafone reklámját, és utalt rá, hogy vizsgálják egy esetleges jogi válaszlépés lehetőségét. A Matáv azóta megjelentetett "Mégsem őrültek meg az emberek" szlogennel futó reklámját nem válaszlépésnek vagy revansnak minősítette a kommunikációs igazgató, csupán reagálásnak, amelyben a Matáv tarifáiról tájékotatják az embereket.

A szakmának nem tetszik

Az Üzleti Negyednek nyilatkozó, magukat megnevezni nem kívánó reklámszakemberek úgy fogalmaztak, hogy a Vodafone reklámja valóban etikátlan összehasonlítást tartalmaz, ugyanis elég jól be lehet határolni a reklámban "kompromitált" vezetékes szolgáltatók körét.

(Üzleti Negyed)

Ajánlat: