Jól fogytak az autók és a motorok az év első felében

2002.11.15. 13:11

Az idén az első félévben 81.525 darab új személygépkocsit és terepjárót értékesítettek Magyarországon, 12,6 százalékkal többet, mint 2001 azonos időszakában - derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) adataiból.

A személygépkocsik közül a kis- és az alsóközép kategóriásokból fogyott a legtöbb, ezekből 33.038, illetve 28.034 darabot adtak el az első hat hónapban. Az eladott új gépkocsik száma tartalmazza a Suzuki adatait is, miután a Magyar Suzuki Rt. 2002 januárjában csatlakozott az egyesülethez.

A személygépkocsi piacon a legnagyobb, 20,5 százalékos részesedéssel a Suzuki rendelkezik, a másik két legkeresettebb márka az Opel és a Renault. Utóbbiak piaci részesedése 14,2 illetve 10,4 százalék volt az első félévben. Az első hat hónapban 16.714 Suzukit adtak el, 16,1 százalékkal többet mint az előző év azonos időszakában. Nőtt az eladott Opel személygépkocsik száma, 2001. első félévéhez képest 1.541-gyel több, 11.584 autót értékesítettek.

A Renault a vizsgált időszakban 8.442 darab személygépkocsit adott el, 1,1 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában. A Peugeot 5.966 darabos eladással a tavalyi 6,7 százalékról 7,3 százalékra növelte piaci részesedését.

Az MGE adatai szerint 22 százalékkal visszaesett az eladott Volkswagen személygépkocsik száma. Az idei év első hat hónapjában 5.885 kocsit értékesítettek, ezzel az előző évhez viszonyítva 10,4 százalékról 7,2 százalékra csökkent a piaci részesedése. A számítások szerint 82,5 százalékkal nőtt az eladott Daewook száma, és az idei év első félévében elérte a 4.451-et. A márka piaci részesedése 5,5 százalék volt.

Az MGE számításai szerint nőtt a Citroen, a Ford, és a Skoda márkák térnyerése a magyarországi piacon, csökkent viszont a Fiaté. A Citroen értékesítése 24,1 százalékkal, a Fordé 24,7 százalékkal nőtt, ami darabszámban 4.084 illetve 3.654 autót jelent. Fiatból 3.156 darab fogyott, miközben a márka piaci részesedése a tavaly első hat havi 5,1 százalékról az idén 3,9 százalékra esett vissza.

A Skoda 19 százalékkal több autót adott el az idei év első félévben a tavalyi év január-júniusához viszonyítva, piaci részesedése enyhén, 6,0-ról 6,3 százalékra nőtt. Az MGE kimutatásai szerint idén június végéig 12.881 darab 3,5 tonna alatti teherbírású haszongépjárművet adtak el, 8,7 százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor.

A haszongépjárművek között a legnagyobb, 10,5 százalékos piaci részesedéssel a Ford rendelkezik, 1.354 darabos eladással. A Renault piaci részesedése a tavaly január-júniusban mért 6,7 százalékról az idén 9,6 százalékra emelkedett. Az idei év első félévében 1.235 darab járművet adtak el, 55,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

A Volkswagen piaci részesedése a tavaly első félévi 8,8 százalékról 8,5-re mérséklődött az idén január-júniusban. A vizsgált időszakban 1.096 Volkswagen járművet értékesítettek, 5,7 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában.

Motorkerékpárból az idén az első félévben 3.904 darabot adtak el, 2.328-cal többet mint az előző év azonos időszakában. A legnagyobb, 32,3 százalékos piaci részesedéssel a Suzuki rendelkezik, az idei év első hat hónapjában 1.262-t adtak el. A Yamaha motorokból 1.125 darabot értékesítettek az idei év első félévében, 16,5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

(MTI)

Ajánlat:

Autó - az Üzleti Negyed rovata

Korábban:

Csökkenő autóeladások Nyugat-Európában
(2002. június 13.)

Mérséklődő autóvásárlási kedv Nyugat-Európában 
(2002. április 16.)