Ötödével nőtt a magyar reklámtorta

Vágólapra másolva!
A hagyományos médiumokban megjelent hirdetések értéke Magyarországon az idei első háromnegyed évben 22 százalékkal 223 milliárd forintra nőtt, listaáron. Az inflációval korrigálva ez 16 százalékos növekedést jelent, ami meghaladja a lakossági fogyasztás bővülését, hiszen a hirdetési szempontból különösen fontos élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem forgalma 10,8 százalékkal gyarapodott- írja a Napi Gazdaság.
Vágólapra másolva!

Magyarországon csak mérsékelten érezhető a nemzetközi reklámpiacot sújtó visszaesés. Idén mindegyik hónap forgalma meghaladta a 2001-es havi forgalmakat. Különösen a második negyedév forgalma volt kedvező hirdetési szempontból, amikor a havi költés meghaladta a 29 milliárd forintot.

A gyakorlatban azonban a listaáras és a valóságos forgalom között továbbra is jelentős a szakadék. Ennek oka egyrészt, hogy gyakori a barter alkalmazása, másrészt a televíziók ön-promóciója is torzítja a képet.

A médiatípus szerinti bontásból kiderül, hogy a köztéri szegmens forgalma az inflációtól elmaradó, a mozireklámoké azzal megegyező, a többi médiumé az inflációnál nagyobb mértékben nőtt.

(Üzleti Negyed)

Korábban: