Magyarországon csak mérsékelten érezhető a nemzetközi reklámpiacot sújtó visszaesés. Idén mindegyik hónap forgalma meghaladta a 2001-es havi forgalmakat. Különösen a második negyedév forgalma volt kedvező hirdetési szempontból, amikor a havi költés meghaladta a 29 milliárd forintot.
A gyakorlatban azonban a listaáras és a valóságos forgalom között továbbra is jelentős a szakadék. Ennek oka egyrészt, hogy gyakori a barter alkalmazása, másrészt a televíziók ön-promóciója is torzítja a képet.
A médiatípus szerinti bontásból kiderül, hogy a köztéri szegmens forgalma az inflációtól elmaradó, a mozireklámoké azzal megegyező, a többi médiumé az inflációnál nagyobb mértékben nőtt.
(Üzleti Negyed)
Korábban:
Idén 15-16 százalékkal nőhet a reklámtorta
(2002. június 25.)