Az IBM 10 milliárd dollárt fektet új stratégiájába

2002.11.15. 7:45

Új üzleti stratégiát indít az IBM, amelybe 10 milliárd dollárt fektetett be. Az úgynevezett "on demand computing" egy olyan üzleti modell, amelynél a kliensek a számítógépek kapacitásának kihasználása függvényében fizetnek. A befektetés Sam Palmisano vezérigazgató szerint nem jár nagy kockázattal. Mindeközben az IBM világszinten csökkentette alkalmazottai számát, költségcsökkentés céljából.

Az "on demand computing" modellt használja az IBM két konkurense, a Sun Microsystems és a Hewlett Packard is, és célja az, hogy olcsóbbá tegye a komputerhasználatot. Sam Palmisano szerint nagy a tét, de nem túl rizikós a befektetés - írja a BBC News Online.

Az IBM 10 milliárd dollárt szán a modell bevezetésére, amely magába foglalja a PricewaterhouseCoopers könyvelőház tanácsadó részlegének 3,5 milliárd dolláros akvizícióját. Ha a kliensnek fölösleges kapacitása van, amit nem használ ki, és spórolni akar, ez a megoldás - mondta Palmisano.

Jóllehet az IBM "rövidtávú" pénzügyi gondokkal küszködik, mondta a vezérigazgató, azért az ügyfelek hosszútávon kitartanak a cég mellett. Az IBM éppen a múlt héten bocsátotta el több ezer dolgozóját, többek között Magyarországon is, költségcsökkentés céljából.

(Üzleti Negyed)

Ajánlat:

IBM

Korábban:

Az IBM 100 milliárdot vitt ki az országból adómentesen
(2002. október 29.)