Szomjaznak a magyar cégekre a külföldi befektetők

2002.11.20. 8:31

Befektetések és a cégfelvásárlások élénkülése várható a magyar és az egész közép-kelet-európai régió italpiacán - összegezte a múlt héten lezajlott, három napos nürnbergi Brau Beviale ital-szakvásár tapasztalatait a Német-Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.

A közlemény szerint a külföldi befektetések következő hulláma a közép-kelet-európai ásványvíz kutakat és gyümölcslé-gyártókat célozza meg. Eddig ugyanis a külföldi vállalatok elhanyagolták ezeket a szegmenseket.

A beruházók figyelme eddig a sörrel kapcsolatos befektetésekre koncentrálódott. Erre a szegmensre Közép-Kelet-Európában az elmúlt tizenkét év során több vállalat fektetett be, mint az összes alkoholmentes szomjoltó ital területére együttvéve.

A közlemény szerint a régióban a sör és szomjoltó italok piaca azért fejlődhetett jól, mert a gyártóknak sikerült az árakat viszonylag alacsonyan tartaniuk. Ez az italgyártók beszállítóinak is köszönhető, akik a modern technológiák mellett pénzügyi tanácsokkal is hozzájárultak a finanszírozás és beruházás lehetőségeinek feltárásához a tőkeszegény országokban.

Magyarországon tovább nő az alkoholmentes italok egy főre jutó fogyasztása, ezen belül a leggyorsabb ütemben a palackozott víz fogyasztása emelkedik. A közlemény szerint Magyarországon tavaly az egy főre jutó palackozott víz fogyasztása 38,1 liter volt, ami az idén több mint 41 litert. Ennél azonban jóval nagyobb mennyiség fogy a szomszédos Ausztriában, Horvátországban, Szlovéniában és Szlovákiában, viszont kevesebb Romániában, Jugoszláviában és Ukrajnában.

Nyugaton a kevert a menő

A fogyasztás közép-kelet-európai növekedése mellett a Brau Beviale a fejlett piacok két új trendjére hívja fel a figyelmet. Kiderült, hogy Nyugat-Európában jelenleg a kevert italok gyártásával lehet piaci részesedést növelni.

A közlemény szerint az alkohollal vagy anélkül különböző változatos ízű termékek uralják a fejlett országok piacait. Az ásványvíz, gyümölcslé vagy szénsavas üdítőital mellett a sör is fontos szerepet játszik a keverékekben. A másik új trend a csomagolásnál figyelhető meg: könnyebbé és fogyasztók számára kényelmesebbé váltak. A visszazárható dobozok révén pedig megnövelhető a bennük lévő italok szavatossági ideje is.

(MTI)

Ajánlat:

Brau Beviale

Korábban:

Egyre több a hamis ital a hazai piacon
(2002. március 27.)