A deflációval küszködő japánban nem nőtt a fogyasztás, a "száz jenes boltok" pedig az árcsökkenések miatt nem jelentenek konkurenciát más üzletek számára, írta a Reuters. A luxustermékeket forgalmazó Nihonbashi áruház Tokió belvárosában egy merőben új kampányba kezdett: a Magyarországon is jól ismert "nálunk minden 100 forint" mintájára egy napon keresztül kínáltak akciós termékeket 1 millió jenes (8500 dollár, 2 millió forint) áron.
A Mitsukoshi Ltd. tulajdonában lévő áruházban többek között szőrméket, perzsaszőnyegeket, igazgyöngyöket és arannyal bevont Buddha-szobrokat kínáltak a boltot elözönlő vásárlóknak, akik között túlsúlyban voltak az idősödő hölgyek, a Reuters szerint.
Az áruház szóvivője szerint az akcióban kínált termékek mindegyike drágább volt az akciós árnál, ezért valóban megérte megvenni őket.