Csökkent a fogyasztói bizalom Amerikában

2005.05.13. 16:40

A Michigani Egyetem hóközi fogyasztói bizalmi mutatója 85,3 pont, az áprilisi hóvégi 87,7 pont után, háromszáz amerikai háztartás megkérdezése alapján. Az elemzők 88,0 pontot vártak.

December óta folyamatosan csökken a mutató: december végén 97,1 pont, január végén 95,5 pont, február végén 94,1 pont, március végén 92,6 pont volt. A májusi felmérés szerint az amerikai fogyasztókat mind jobban aggasztja a munkapiaci helyzet és a makacsul magas benzinár.

A jelenlegi helyzet részmutatója 103,3 pontra csökkent 104,4 pontról, jelezve, hogy szerény többségben vannak még azok, akik viszonylag jónak tartják a helyzetet, de a kilátások megítélésének részmutatója 73,7 pontra esett az áprilisi hóvégi 77,0 pontról.

KAPCSOLÓDÓ CIKK