Kgfb: az első két napon ötezren váltottak

Vágólapra másolva!
Az első napokban az online-alkuszcégeknél kétszeresére nőtt a kötelező gépjármű-felelelősségbiztosítások (kgfb) iránt érdeklődők és háromszorosára az átszerződők száma a tavalyi hasonló időszakhoz képest. A Napi Gazdaság számításai szerint az első két napon több mint ötezren váltottak társaságot.
Vágólapra másolva!

Rácz István, a biztosítás.hu ügyvezető igazgatója elmondta, hogy az első nap honlapjukon 36 ezer díjszámítás történt és ebből mintegy 600-an kötöttek is biztosítást. A másik nagy online alkuszcég, a Netrisk Kft. oldalán az első két napban 100 ezer fölötti egyéni látogató járt és 2549 szerződéskötés történt - közölte Haraszti Zsolt, a vállalat ügyvezetője.

A nagy nyertes egyelőre a MÁV Biztosító Egyesület, a biztositas.hu-n az átszerződők 45 százaléka, a netrisk.hu oldalon pedig több mint 50 százalékuk választotta ezt a társaságot.

A tendencia akkor lehet igazán veszélyes, ha az átszerződők nagy része - mint az logikus lenne - a kockázatos ügyfelek közül kerül ki, hiszen ekkor előfordulhat, hogy a megnövekedett kárhányad miatt az egyesület negatív eredményt ér el. Az ilyen egyesületek pedig a tagok tulajdonában vannak. A MÁV vonzereje azonban vélhetően az online biztosítási alkuszoknál érvényesül fokozottan, hiszen a netes kötésekre 30 százalékos kedvezményt ad.

A korai átszerződési időszak vesztese az Union, a K&H Általános Biztosító és az Allianz volt, amelyektől a biztosítás.hu-n átszerződők 60 százaléka vándorolt el (csak az Uniontól az átszerződők 35 százaléka távozott). A dolog nem meglepő, hiszen az Union tavaly a pesti fiatalok körében szerzett nagyobb bázist, akiket idei tarifájában a legjobban büntet. A K&H nem biztosít semmiféle kedvezményt a tagjainak - kivéve a K&H folyószámláról történő utalás esetén érvényes 5 százalékot -, míg az Allianz a szolgáltatásokra fektetve a hangsúlyt minden évben az átlagnál magasabb díjakkal jelenik meg a piacon.

Rácz szerint egyértelműen kiderült, hogy - a lakás-, casco vagy utazási biztosításokkal ellentétben - a kötelezőnél az ügyfeleket kevésbé érdekli a szolgáltatások minősége. Haraszti azonban mindenkit óva int attól, hogy az átszerződési statisztikák alapján távozzon vagy menjen egy biztosítóhoz, hiszen mindenkinek a saját magára vonatkozó díjak alapján érdemes szerződnie.