Elterjedt a vagyonbiztosítás

Vágólapra másolva!
A magyar lakosság mintegy harmada életét, háromnegyede vagyonát biztosítja a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb, a tavalyi évet értékelő tanulmánya szerint. A vagyonbiztosítási formák közül továbbra is a lakás- és házbiztosítás a legelterjedtebb.
Vágólapra másolva!

Az intézet 1998 óta negyedévente készít Biztosításpiaci Adatszolgáltatás címmel felmérést a lakosság biztosítótársaságok iránti attitűdjéről, a különböző biztosítási formák kedveltségéről és a különböző biztosításformák közötti választás mögött meghúzódó motivációkról, valamint a lakosság ezzel kapcsolatos szándékainak alakulásáról.

A személyes biztosítással rendelkezők 29 százalékának van elérésre szóló életbiztosítása, 27 százalékuk rendelkezik a kockázati és a tisztán elérési életbiztosítás szolgáltatásait ötvöző vegyes életbiztosítással, és szintén 27 százalékuknak van nyugdíjbiztosítása.

A vagyonát biztosítók 84 százalékának van lakás- vagy házbiztosítása, 59 százaléka rendelkezik kötelező gépjármű felelősségbiztosítással, ám csupán 13 százalékuknak van casco-ja.

A felmérés eredményei szerint az előző év során a válaszadóknak csupán 8 százaléka kötött utazáshoz utasbiztosítást.

A válaszok alapján a megkérdezettek közel kétötöde tervezi biztosítás kötését és mintegy harmada szándékozik további biztosítást kötni az elkövetkező két évben. Mindkét csoport körében legnagyobb népszerűsége a lakás- és házbiztosításnak, illetve a vegyes életbiztosításnak van.

A biztosítás kötését tervezők 16-16 százaléka nyugdíj-, illetve kötelező gépjármű felelősségbiztosítás kötését fontolgatja. A további biztosítás kötését tervezők körében harmadik helyen a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás áll, a preferencialista negyedik helyén pedig az elérésre szóló életbiztosítás és a nyugdíjbiztosítási konstrukciók osztoznak.

A felmérést végző kutatók arra is kíváncsiak voltak, hogy a lakosság milyen szempontok alapján ítéli meg, illetve választja ki a számára legmegfelelőbb a biztosítótársaságot. A valamely társaságot szimpatikusnak tartók számára legfontosabb szempontok a jó hírnév, az ajánlatokhoz fűződő kedvező feltételek és a megbízhatóság. Az informális csatornák súlya a fentiekhez képest kisebb: a barátoktól és ismerősöktől kapott pozitív jelzések csupán 15 százalékukra van meggyőző hatással.