Az M35-ös szakasz 22 milliárd forintból épült

Vágólapra másolva!
Mintegy 22 milliárd forintos beruházással elkészült a 4-es számú főút és a 35-ös számú főútvonal közötti, Debrecent elkerülő autópályaszakasz. Az új szakaszt az autósok díjmentesen használhatják.
Vágólapra másolva!

Az M35-ös autópálya Debrecent nyugatról elkerülő szakasza 8,6 kilométer hosszú. A hozzá kapcsolódó, a várost észak-nyugat irányban elkerülő 354-es számú főút 4,1 kilométer hosszban épült meg. A pályatestet Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter csütörtökön helyezte üzembe.

A szakaszon öt csomópont, öt közúti és egy közúti-vasúti híd épült, mindkét úton kétszer két sávon haladhatnak a járművek. A súlyos baleseti kockázat kategóriájába tartozó közlekedési műtárgyakra fokozott feltartóztatási képességű korlátokat helyeztek el.

A most megépült szakaszon, a végcsomópontokon kívül két közbenső le-és felhajtóág található. A kishegyesi, illetve a 33-as számú főúti csomópontok egymáshoz való közelségük miatt gyűjtő-elosztó pályával kapcsolódnak egymáshoz, és a 354-es számú főúti csomóponthoz.

A szakasz megépítésével Erdély megközelíthetősége is jelentősen javult, mivel a csatlakozó erdélyi autópálya előkészítése is elkezdődött.

A Hortobágyi Nemzeti Park előírására a Tocó patak völgyében a földikutya élőhelyek védelmében 325 méteres híd épült a 354-es főútra.

A közbeszerzést a beruházó Nemzeti Autópálya Zrt. (NA) 2003 decemberében írta ki. A szerződést a portugál Mota-Engil céggel 2004 májusában írták alá. A tervezési munkát az Uvaterv Zrt. végezte, a mérnöki munkát a Főber Zrt. látta el.

Az M35-ös autópálya és a 354-ös út kezelését és üzemeltetését az Állami Autópálya Kezelő Zrt. látja el. Az üzemeltetést a Hajdúböszörményi Autópálya Mérnökség végzi 35 fővel, egyelőre ideiglenes telephelyről.

A Debrecent elkerülő szakasz párhuzamosan épült az M35-ös Görbeháza-Debrecen közötti 35 kilométeres, és az M3-as Görbeháza-Nyíregyháza közötti 39 kilométer hosszú szakaszával. Ezek az utak több más szakasszal együtt a magántőke bevonásával, piaci forrásból finanszírozni kívánt programutak közé tartoznak. A Nyíregyházára vezető szakasz, a tervek szerint az idei év végéig készül el.

A két megyeszékhely között építendő közlekedési folyosó gyorsforgalmi kapcsolatot biztosít a debreceni nemzetközi repülőtér, valamint a Nyíregyházától északra fekvő területek között - tartalmazza a közlemény.