Az átlagcsalád 26-szor vásárol ruhát évente

2006.06.20. 13:27

Az átlag magyar háztartás vásárlásonként 4130 forintot hagyott ruházati üzletben - tartalmazza a GfK Hungária Piackutató Intézet FashionScope elnevezésű kutatása.

A GfK közleménye szerint egy átlagos magyar háztartás éves szinten mintegy 26 alkalommal vásárol ruházati terméket, ami megfelel a 2004-ben tapasztaltaknak. Ezzel szemben azok a háztartások, amelyekben 15 év alatti gyermek is él, évente átlagosan 35 alkalommal költenek pénzt valamilyen ruházati termékre, illetve cipőre.

Tavaly az átlag magyar háztartás egy vásárlás alkalmával mintegy 4130 forintot költött ruházati üzletben, ami nagyjából a 2004-es év szintjének megfelelő. A még nem kamaszkorú gyermekekkel rendelkező háztartások gyakrabban vásárolnak ruházati cikkeket, mint egy átlagos háztartás, és az átlaghoz képest viszonylag nagyobb arányban költenek a hipermarketekben és a távol-keleti üzletekben.

A gyermekes családok a költésük majdnem ugyanakkora részét, 21 százalékát hagyták az olcsóbb távol-keleti üzletekben, míg 22 százalékát a magasabb árfekvésű ruházati szaküzletben. 

A gyermekes háztartások a teljes hazai ruházati piac bevételének mintegy 38 százalékát, a cipőpiaci bevételeknek pedig 41 százalékát adják.

A GfK felmérése szerint a távol-keleti boltok az utcai árusoknál és piacokon történt vásárlások rovására tudtak nőni. Míg egy átlagos háztartás ruhát és cipőt egy évben hét alkalommal hipermarketben, nyolc alkalommal pedig valamely távol-keleti üzletben szerez be, addig a gyermekes családok vásárlási céllal 9, illetve 11 alkalommal térnek be ezekbe az üzletekbe.

Azok a családok, amelyekben nincs gyermek vagy már kinőtt az általános iskolás korosztályból, az átlagosnál nagyobb arányban ruházkodnak szaküzletekből - butikból, ruházati szaküzletből, illetve márkaboltból. Míg a gyermekes családok a teljes ruházati költésük 22 százalékát hagyják ruházati szaküzletekben, más családoknál ez az arány 29 százalék.

KAPCSOLÓDÓ CIKK