Új vezetőség és leépítés a gazdasági tárcánál

2006.06.20. 16:32

Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter bemutatta a tárca új felsővezetését, amely július 1-jével kezdi meg munkáját. A miniszter a jelenleg 800 fős tárcánál a jövő év elejére 25 százalékos, másfél év múlva pedig további 50 százalékos létszámleépítést tervez.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium infrastrukturális szakállamtitkára Felsmann Balázs lett, aki korábban a minisztérium vagyongazdálkodási főosztályvezetője volt. Balogh András, a Magyar Telekom korábbi központi stratégiai igazgatója lett a nemzetközi gazdasági kapcsolatok szakállamtitkára, míg a gazdaságfejlesztési szakállamtitkárságot Egyed Géza vezeti majd, aki korábban az EU fejlesztési alapokért felelős helyettes államtitkárként dolgozott a tárcánál - jelentette be Kóka János miniszter.

A gazdasági főigazgatóságot vezető szakállamtitkár Mészárosné Peredy Gabriella lett, aki korábban az IT Információs Társadalom Kht. gazdasági vezetője volt. Csepeli György egyetemi tanár, az Informatikai és Hírközlési Minisztérium korábbi politikai államtitkára közpolitikai igazgató lett a GKM-ben. A kabinetfőnök személye nem változott, Kákosy Csaba maradt. A stratégiai és kommunikációs igazgató pedig továbbra is Merényi Miklós. A miniszter helyettese a GKM államtitkára, Garamhegyi Ábel, ő korábban a minisztérium külgazdaságért felelős helyettes államtitkára volt. Az új vezetőség július elején kezdi meg munkáját.

A miniszter közölte: a struktúrában 3+1 szakállamtitkár és 25 főosztály működik. A főosztályok vezetőit pályázaton választják ki. Kóka János elmondta: céljuk, hogy a minisztériumnál javítsák a közszolgáltatás minőségét az üzleti szféra érdekeit képviselve. Nem a támogatások dúsításával, hanem a közszolgáltatás minőségének javításával kívánnak jobb pozíciót elérni a befektetőkért folyó versenyben - tette hozzá. A miniszter közölte, hogy a jelenlegi 800 fős tárcánál a jövő év elejére 25 százalékos, másfél év múlva pedig további 50 százalékos létszámleépítést tervez.

A minisztérium három stratégiai területre fókuszál, így a vasúti reformra, ami együtt jár a tömegközlekedés összehangolásával, az energiapolitikára, valamint a tudásgazdaságra. Kóka János hangsúlyozta, hogy céljuk az üzleti környezet dinamizálása. Kérdésre válaszolva a miniszter közölte, hogy a jövő héten jelentik be az új gázár-kompenzációs rendszert.

KAPCSOLÓDÓ CIKK