Betilthatják a szeszes italok reklámozását

Vágólapra másolva!
Az Európai Bizottság vissza szeretné szorítani az alkoholfogyasztást az Európai Unióban. Egy felmérés szerint az alkoholfogyasztással összefüggő betegségek és sérülések évente 86,5 milliárd font összegű kárt okoznak- írja a Világgazdaság.
Vágólapra másolva!

Az Európai Bizottság a finn elnökséggel karöltve készül az alkoholfogyasztás visszaszorítására és egy ilyen célú stratégia elfogadtatására. Az erről szóló tervezetet várhatóan még ez év nyarán közzéteszik. Az egyik elképzelés szerint este kilenc előtt tilos lenne szeszes italt reklámozni a tévében, vagy ekkor közvetített sporteseményt alkoholos italokkal szponzoráltatni, mert ez erősen ösztönzi a fiatalkorúakat az alkoholfogyasztásra. Különösen a sörgyárak jeleskednek sportesemények bőkezű támogatásában.

A probléma súlyosságának igazolására az Európai Bizottság idéz egy felmérést, amely szerint az alkoholfogyasztással összefüggő betegségek és sérülések évente 86,5 milliárd font összegű kárt okoznak. Nagy-Britanniában például az utóbbi tíz évben az évenkénti alkoholmérgezéses esetek száma 60 százalékkal, 21 700-ra emelkedett.

A bizottság ezért tiltaná az alkohol diszkontáron való forgalmazását és elrendelné a dolog veszélyességének kötelező feltüntetését (mint a cigarettásdobozokon). A tervezet jelentősen megadóztatná a fiataloknak szánt alkoholos üdítőitalokat, és szigorítaná az ittas vezetés kiszűrését célzó teszteket.