Új tulajdonosa lesz a Grolsch sörgyárnak

Vágólapra másolva!
A dél-afrikai-amerikai SABMiller sör- és üdítőital-csoport 816 millió euróért megveszi a holland Grolsch sörgyárat. A magyar piacon is jelen lévő SABMiller ezzel a lépéssel szeretné erősíteni helyzetét a minőségi sörök piacán. 
Vágólapra másolva!

A SABMiller főleg az európai minőségi sörökkel még csak kismértékben ellátott afrikai és latin-amerikai piacon, továbbá Közép- és Kelet-Európában akarja terjeszteni a Grolsch sört.

A kínált ár, részvényenként 48,25 euró - amelyet a Grolsch vezetése szerint érdemes elfogadni a részvényeseknek - 84 százalékkal magasabb a Grolsch utóbbi egyhavi tőzsdei átlagáránál.

A SABMiller közleményének hírére a Grolsch részvénye 77,5 százalékkal 47,75 euróra ugrott az amszterdami értéktőzsdén.

A szeptemberrel zárult első üzleti félévében a SABMiller - a nagyságra második söripari csoport a világon - 1,036 milliárd dolláros adózott eredményt ért el kisebbségi részesedések nélkül, 22 százalékkal többet az egy évvel korábbi 846 milliónál.

A szélesebb üzemi eredmény (EBITA) 14 százalékkal 2,036 milliárd dollárra nőtt 1,781 milliárdhoz képest. Európában kiemelkedően, 29 százalékkal nőtt az üzemi eredmény, Észak-Amerikában is visszatért a növekedéshez a minőségi kínálat növelése révén 19 százalékos ütemmel, de az afrikai italpiacon 2 százalékkal csökkent.

A csoport mennyiségi növekedést ért el a piaci részarány növelésével együtt Lengyelországban, Oroszországban és Romániában, a nyári hőségrekordoknak is köszönhetően. Csehországban 5 százalékkal növelték a csoporthoz tartozó Plzensky Prazdroj eladásait mennyiségben, jóval a piaci átlag fölött. A Gambrinusból kissé kevesebb, a Kozelből 21 százalékkal több fogyott.

Magyarországon a költségvetési takarékosság hat a fogyasztásra, és még nem látszik az árháború vége a sörforgalmazók között, írták az időközi beszámolóban. A piac egészében visszaesett, de a csoport márkái azért mégis 4 százalékkal növelték eladásukat mennyiségben. Magyarországon a SABMilleré az Arany Ászok, a Dreher Classic és a Kőbányai Sör márka.

A bevétel, 10,781 milliárd dollár, 15 százalékkal haladta meg az egy évvel azelőtti 9,344 milliárdot, ebből a szerves fejlődés 11 százalékos volt, a többi a csoport bővülésének köszönhető.