Keveset költenek cégeink marketingre

Vágólapra másolva!
A magyarországi kisvállalkozások a szakma szerint kívánatos 15-20 százalék helyett csak bevételük mintegy 5 százalékát költik marketingre, vagyis nem használják ki a marketingben rejlő lehetőségeket.
Vágólapra másolva!

Wolf Gábor a Marketing Navigátor Kft. tanácsadója egy tavalyi felmérésük adataira hivatkozva elmondta, hogy számításaik szerint Magyarországon mintegy 50 ezer olyan kisvállalkozás van, amely költ marketingre, a teljes ráfordítást 25 milliárd forintra becsülte.

A tanácsadó elmondta: adataik szerint a szolgáltatással foglalkozó kisvállalkozások átlagosan bevételük 5,5 százalékát, a termék-előállítással foglalkozó cégek bevételük 4,5 százalékát költik marketingre.

A tapasztalataik azt mutatják, hogy a cégek amelyek elkezdenek marketinggel foglalkozni, először az on-line csatornákon jelennek meg.

A 2006-ban alapított Marketing Navigátor Kft. a kiadója a Marketing navigátor című szaklapnak, emellett szakmai fórumokat is szerveznek ügyfeleinek. Tavalyi bevételük 100 millió forint volt, előfizetőinek száma 3000.