A Rynart csődje átrendezi a piacot

Vágólapra másolva!
A Rynart megszűnése után lassan újra felosztják a magyar piacot a logisztikai cégek. Egyikük, a Fiege Kft. nemcsak új partnereket, hanem az árszínvonal általános emelkedését is várja a jövőtől - olvasható a Napi Gazdaságban.
Vágólapra másolva!

Jelentősen átalakult a logisztikai piac Magyarországon, miután az egyik leginkább meghatározó szereplő kivonult - mondta Jens Fiege, a Fiege-csoport vezetője arra utalva, hogy a Rynart felszámolása nyomán tátongó űrt a magyarországi leány nagy erőkkel igyekszik majd betölteni. A Fiege Kft. több mint tízszázalékos bevételnövekedést tervez 2008-ra, az előző két év 2,5 milliárd forintos forgalma után. Ennek jó részét a terjeszkedéstől várja a cég.

A Rynart széles körű partnerbázist alakított ki magának, ebből a Fiege a Bridgestone-t és a Heinekent szerezte meg. A hollandiai kötődésű Rynart hosszú agóniája alatt a partnerek két hullámban árasztották el a piacot. Az első már lezajlott a vállalkozás összeomlása idején, a második mostanában figyelhető meg. Jelenleg hat-nyolc olyan nagyobb társaság van a piacon, amely eddig kivárt, és most új szállítmányozó és logisztikai partnert keres. Ennek egyharmadát szeretné megszerezni a Fiege - mondta lapunknak Vásárhelyi Ádám, a kft. ügyvezető igazgatója. Várhatóan a harmadik-negyedik negyedévben dől el, kiket választanak majd ezek a vállalatok. A Tesco vagy az Unilever ugyanakkor úgy döntött, saját maga intézi a logisztikai feladatokat és nem keres új partnereket - tette hozzá Vásárhelyi.

A Rynart kivonulásával nemcsak a piac adott szereplői váltak elérhetővé. A társaság eltűnésével ugyanis Jens Fiege szerint az ágazatban jelentősen emelkedik majd az árszínvonal. A hollandok taktikája ugyanis az volt, hogy mélyen a piaci ár alatt állapodtak meg a partnerekkel, így próbálván kiszorítani a konkurenciát. A Fiege a Bridgestone mellett a Hankookkal is meg tudott állapodni, de azt sem tartják elképzelhetetlennek, hogy a Michelin partnerei legyenek. A cég üzletpolitikáját amúgy is jellemzi, hogy igyekszik több szereplőt is magához csábítani ugyanabból a szektorból - írja a Napi Gazdaság.