Vágólapra másolva!
Egyre több csokoládét adnak el a boltok. Mennyiségben 11 százalékkal többet vásároltak a kiskereskedelemben 2007 február-2008 januárban, mint az előző évben. Így a forgalom évi 30 ezer tonnához közeledik.
Vágólapra másolva!

Legnagyobb ütemben a pralinénál nőtt a mutató (+13 százalék), majd a szeletes (+12) és a táblás (+9) következik - egyebek mellett ezt állapítja meg a Nilsen piackutató vállalat.

Értékben 16 százalékkal bővült a piac, amelynek mérete meghaladja az évi 60 milliárd forintot. Ebből stabilan 45 százalék jut a szeletesre, az elmúlt két év során. Második legnagyobb forgalmú szegmens a nem alkoholos egyfajta praline (14), majd a sima táblás (11) következik.

A legtöbb csokoládét a 401-2 500 négyzetméter közötti bolttípusban adják el, az összes mennyiség jó egyharmadát. A hipermarket pralinéban különösen erős. Szeletes csokoládénél figyelemre méltó a hagyományos, 400 négyzetméteres és kisebb üzletek magas, 46 százalékos részaránya.

A kereskedelmi márkás termékek piaci részesedése tablás csokoládénál a legmagasabb. Mennyiségben 21 százalékot ért el 2007 december-2008 januárban. A pralinénál a mutató 20, szeletes csokoládénál pedig 15 százalékos. Mindkét mutató növekedést jelez az egy évvel korábbi, hasonló periódushoz képest, és azt, hogy a kereskedelmi márkák egyre fontosabbak.

Az átlagos fogyasztói árak eltérő mértékben emelkedtek. Egy kilogramm fogyasztói átlagára szeletesnél 3 százalékkal nőtt, 2163 forintra, december-januárban, az előző hasonló periódushoz képest. Ugyanakkor plusz 9 százalékot regisztráltak a nem alkoholos, egyfajta pralinénál. A sima táblásnál plusz 13 százalékos mutató azt jelenti, hogy tíz deka sima táblás csokoládé átlagosan 164 forintba került december-januárban.