A nagy növekedést a hatékonyság növelésének, a takarékosságnak és az erős külföldi keresletnek tulajdonítják a cégnél. Erre tekintettel növelték az éves bevételi tervet, és 0,7 százalékponttal 11,9 százalékra emelték az éves átlagos üzemieredmény-rátára szóló vállalati előrejelzést.
Tavaly a hazai értékesítés még gyorsabban nőtt, mint a külföldi eladás.Beruházásra, fejlesztésre 266 millió eurót költöttek, 16 millióval kevesebbet, mint egy évvel korábban. A további csökkentést az tett lehetővé, hogy már 2006-ban nagyrészt felkészültek a környezetvédelmi szigorítások miatt szükséges új motornormákra.
A nettó bevétel 16,1 százalékkal 3,834 milliárd euróra nőtt 3,302 milliárdhoz képest. Németországban 5 százalékkal 895 millió euróra, külföldön 20 százalékkal 2,939 milliárd euróra emelkedett a bevétel. Járművekből 14 százalékkal 2,55 milliárd euróra nőtt a bevétel, dízelmotorokból 25 százalékkal 570 millióra gyarapodott.
Az új megrendelések értéke az első negyedévben 5,185 milliárd euró volt, 8 százalékkal több az egy évvel korábbi 4,813 milliárdnál. Nehéz teherautókra mennyiségben 9 százalékkal kevesebb, értékben változatlan, buszokra mennyiségben 24 százalékkal kevesebb, értékben 2 százalékkal kevesebb új megrendelést kaptak. Az új megrendelések növekedése elsősorban abból adódott, hogy dízelmotorokra értékben 44 százalékkal nőtt a kereslet. Összességében hazai vevőktől 15 százalékkal kevesebb, 1,205 milliárd eurónyi új megrendelés érkezett, külföldről 17 százalékkal több, 3,98 milliárd eurónyi.
Március végén a teljesítendő megrendelések értéke 15,859 milliárd euró volt, 8 százalékkal több az egy évvel korábbi 14,75 milliárdnál.
Tavaly a MAN AG 1,225 milliárd eurós adózott eredményt ért el, 32,4 százalékkal többet a 2006-os 925 milliónál. 2006-ban majdnem megkétszereződött az adózott eredmény.
A MAN-Scania egyesüléssel Európa vezető teherjárműgyártó cége jöhetne létre. Elemzők szerint az ügylet 10-12 milliárd euróba kerülhetett volna a MAN-nak. A MAN jelenleg a harmadik számú teherautógyár Európában, a Scania a negyedik. Együttes piaci részarányuk 29 százalékos lehetne, megelőzve a mostani első helyezett és világszinten második helyezett, ugyancsak svéd Volvo 27 százalékos, és az európai második helyezett Daimler 20 százalékos részesedését.
Az iparági konszolidációt indokolja, hogy a szigorúbb európai uniós és amerikai szennyezőanyag-kibocsátási szabályok megdrágítják a gyártást, így a cégek nyilván jobb pozícióba kerülhetnek a vevőkkel szemben, ha kevesebben vannak.
A Scania legnagyobb részvényese, a Volkswagen maga is pártfogolta a két cég egyesülését. A Scania 15 százaléka - a szavazati jogok 24 százalékával - az Investor AB birtokában van.