Új rekordok az Audinál

Vágólapra másolva!
Volkswagen csoport luxusmárkája, az Audi az első negyedévben 28,2 százalékkal 514 millió euróra növelte üzemi eredményét a tavalyi első negyedévi 401 millióhoz képest.
Vágólapra másolva!

A cég időközi beszámolójában sikeresnek minősítették az évkezdetet az erőteljes kínai, indiai, brazíliai, valamint a szintén változatlanul erős közép- és kelet-európai kereslet miatt, az Egyesült Államok-beli, a nyugat-európai és a japán autópiac kisebb-nagyobb visszaesése ellenére.

Az első negyedévben 314 465-öt értékesítettek az Audihoz tartozó márkákból, 0,5 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Az Audi márka típusaiból 251 268-at adtak el, 1,3 százalékkal többet a tavalyi első negyedévinél.

A bevétel azonban 8,294 milliárd euróra csökkent az egy évvel korábbi 8,679 milliárdhoz képest, ami az árérvényesítés nehézségeire vall a takarékosabbá vált világpiacon. Ehhez viszonyítva különösen szépnek nevezték a beszámolóban, hogy a javított modell- és felszereltség-paletta és a folyamatos költségcsökkentés révén mégis sikerült növelni az üzemi eredményt.

Expanzió Távol-Keleten, visszaesés Amerikában

Németországban az egy évvel korábbinál valamivel kevesebb, Nagy-Britanniában 4,1 százalékkal több autót adott el az Audi csoport, mint a tavalyi első negyedben. Kelet-Európában, mint írták, továbbra is jelentősen nőtt a kereslet, Oroszországban 28,5 százalékkal.

Ázsiában 20,9 százalékkal, ezen belül Kínában 25 százalékkal nőtt az értékesítés.

Az Egyesült Államokban jelentősen visszaesett az autópiac, de az Audi csoport által eladott 20 557 autó csak ötszázzal volt kevesebb, mint egy éve.

Az Audi bevétele tavaly 7,9 százalékkal 33,617 milliárd euróra, adó előtti eredménye 49,8 százalékkal 2,915 milliárd euróra nőtt Az adózott eredmény 26 százalékkal 1,692 euróra emelkedett a 2006-os 1,343 milliárdról.

Tavaly 6,5 százalékkal több, 964 151 autót szállítottak ki a vevőkhöz az Audi típusokból. A csoport többi márkájával együtt összesen 1 200 701 autót adott el az Audi csoport, 5,7 százalékkal többet a 2006-osnál. Összesen 980 880 autót gyártottak, 5,9 százalékkal többet, illetve 1 915 633 autómotort, 1,1 százalékkal többet, mint 2006-ban. A világ 50 piacán vállalati rekordot értek el. Nyugat-Európában, Németországot nem számítva 3,4 százalékos volt a piaci részesedésük, ott 6,1 százalékkal több autót, közel 400 ezret értékesítettek, egész Európában pedig - szintén Németország nélkül - 710 137-et, 9,7 százalékkal többet az előző évinél. Látványos, 17 százalékos növekedést értek el Nagy-Britanniában. Kelet-Európában több mint 36 ezer autó talált gazdára, a legnagyobb, 50 százalékos növekedést Oroszországban érték el. Ebben a térségben az első helyet vívta ki magának az Audi a luxuskategóriában. Németországban viszont 1,5 százalékkal 254 014-re csökkent tavaly az eladott Audik száma.

Kínában ugyancsak piacvezető az Audi a luxuskategóriában, ott az eladások száma meghaladta a 100 ezret.

Merész növekedési tervek

Az eredeti tervek szerint az idén el akarják érni, sőt, meghaladni az egymilliót az Audi márka eladásaiban. Terveiket a gyarapodó külső kihívások, az emelkedő nyersanyagárak, az árfolyamkockázatok, a széndioxid viták ellenére el akarják érni. A cég vezetése úgy véli: a környezetvédelmi kifogások nem mindig tárgyilagosak, hiszen a károsanyag-kibocsátás oroszlánrészéért nem az autóipar felelős, még ha az ágazat a vita jelképévé vált is.

Tavaly 2,115 milliárd eurónyi új beruházást hajtottak végre, 9,9 százalékkal többet, mint 2006-ban.

A győri Audi Hungaria Motor Kft., az Audi százszázalékos leányvállalata üzemi eredménye tavaly 532 millió euróra nőtt a 2006-os 391 millióról. A nagy különbség abból adódott, hogy 140 százalékkal növekedett a járműgyártás, 2007 volt az első teljes év, amikor már végig gyártották az Audi TT-k új nemzedékét.

A győri vállalat árbevétele 16,7 százalékkal növekedett, több mint 5,87 milliárd euróra nemzetközi pénzügyi beszámolási szabvány (IFRS) szerint.