Csökkent Kraft Foods profitja

2008.04.30. 18:14

A Nestlé után a kettes számú élelmiszeripari óriáscég, a Kraft Foods a költségek emelkedése miatt nyeresége csökkenését volt kénytelen elkönyvelni az első negyedben: az adózott eredmény több mint 13 százalékkal, 608 millió dollárra csökkent.

Ugyanakkor a bevétel - a magasabb élelmiszerárak és a gyenge dollár miatt - közel 21 százalékkal, 10,4 milliárd dollárra nőtt. A felvásárlások és az árfolyamhatások kiszűrésével a bevétel 8 százalékkal bővült.

A magas költségeket a konszern átalakítása keretében az év végéig közel egymilliárd dollárral tervezik lefaragni.

A Nestlé Hungária Kft. a múlt csütörtökön megvette a Balaton (szelet) márkát a Kraft Foodstól - tájékoztatta a Nestlé az MTI-t. A vásárlás összegét nem hozták nyilvánosságra. A tranzakció teljes lezárásához szükség van versenyhatósági jóváhagyásra - jegyezték meg a Nestlé Hungáriánál.

A Nestlé Hungária és a Kraft Foods a márka adásvétele során egy átmeneti bérgyártási szerződést kötött, amely biztosítja a termelés folyamatosságát és a márka jelenlétét a piacon. A megállapodás értemében a Balaton szeletet átmenetileg továbbra is a Kraft Foods gyártja a Győri Keksz székesfehérvári üzemében.

A Kraftnál emlékezettnek rá: ez a lépés az Európai Bizottság tavalyi döntését követi, amely a Groupe Danone globális kekszüzletágának akvizícióját - beleértve a Győri Kekszet is - azon feltétellel engedélyezte, hogy a Kraft megválik meghatározott számú márkától Spanyolországban és Magyarországon.

A Nestlének jelenleg 4 gyára, és 1332 alkalmazottja van Magyarországon. A Nestlé Hungária nettó értékesítési volumene tavaly 8,1 százalékkal nőtt az előző évhez képest, és értékben meghaladta a 83 milliárd forintot.

KAPCSOLÓDÓ CIKK