Egyre több fűszert fogyasztunk

Vágólapra másolva!
Főleg a paprika és a fűszerkeverékek - mennyiségben mért - kiskereskedelmi forgalma nőtt 2007 február-2008 januárban, az előző évhez képest, a fűszerek közül. Ugyanakkor értékben a fűszer kategória bolti eladásai 9 százalékkal bővültek, és túllépték a 16 milliárd forintot. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.
Vágólapra másolva!

A fűszereken belül mennyiségben 61, értékben 62 százalék jutott a mono (egyfajta) fűszerekre, míg a többi a keverékekre.

A keverékek közül a húsokhoz való szegmens kiemelkedően a legkedveltebb, majd a magyaros, páchoz és grillhez való következik, ha a mennyiségi értékesítést nézzük. Ugyanakkor érzékelhetően javult a grillhez használatos mixek pozíciója.

A fűszerek, ételízesítővel és paprikával együtt - mennyiségben mért - kiskereskedelmi forgalmának több mint felét adó ételízesítő forgalma lényegében változatlan maradt 2007 február-2008 januárban, az előző évhez képest. Nőtt viszont az utána következő mono fűszer eladása 1, a paprika és keverék 4-4, míg a csekély forgalmú grill fűszer 14 százalékkal. Utóbbira a 9 ezer tonnás piac mindössze 1 százaléka jut.

Sok szempontból konszolidálódott a mono és mix fűszerek piaca. Például fő beszerzési helyük továbbra a hipermarket. Tavaly is, azelőtt is 31 százalék jutott a legnagyobb eladóterű csatornára a mennyiségi eladásokból. A másik modern bolttípus, 401 és 2 500 négyzetméter között szintén stabilan tartja 30 százalékos részesedését, az utóbbi két év során.

Figyelemre méltó, hogy a hagyományos, 400 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részesedése szintén stabil, 39 százalékkal.

Sajátos helyzet jellemzi a mono fűszereket abból a szempontból, hogy az általános trenddel ellentétben, itt csökken a kereskedelmi márkák piaci részesedése. Legutóbb december-januárban 38, egy évvel előtte 47 százalékos mutatót regisztrált a Nielsen.