Jól ment az Unilevernek

Vágólapra másolva!
A brit-holland Unilever, a világ harmadik számú élelmiszeripari és háztartás-vegyipari csoportja csütörtökön 1,407 milliárd eurós adózott eredményt jelentett az első negyedévről, messze meghaladva az elemzői előrejelzéseket, 34 százalékkal többet a tavalyi első negyedévinél. Az elemzők milliót vártak most.
Vágólapra másolva!

A gyors javulásért az orosz, az észak- és dél-amerikai és az ázsiai piacot dicsérték, Ázsiában kiugróan, 14,2 százalékkal nőtt a forgalom. Európában a bevétel 1,4 százalékkal csökkent, és Európa, a bevétel átlagosan 2,3 százalékos átlagos szerves növekedésével is a sereghajtó volt, Németországban egyenest csökkent a Unilever forgalma összehasonlítható alapon is.

Közép- és Kelet-Európában szervesen 10,5 százalékkal nőtt a bevétel, a csütörtöki beszámoló szerint a nyugat-európai helyzettel ellentétben nem áremelésből, hanem mennyiségi növekedésből. Az oroszországi fellendülés mellé "robusztus" értékesítés sorakozott Lengyelországban és Magyarországon is az első negyedévben, írták a Unilever beszámolójában.

Segítettek a csoport további karcsúsításából származott egyszeri bevételek is. Az üzemi eredmény 39 százalékkal 1,815 milliárd euróra gyarapodott, igaz, ebből 517 millió euró részesedések eladásából, túlnyomórészt a Boursin sajtüzlettől való megválásból származott.

A forgalom értéke euróban számolva, 9,571 milliárd euró, nem változott az egy évvel korábbihoz képest, az árfolyamváltozásokat - az euró általános erősödését - leszámítva 6 százalékkal, a csoportösszetétel változásait is leszámítva, azaz szervesen 7,2 százalékkal nőtt. Az elemzők csak 5,7 százalékos szerves növekedést vártak.

Ehhez 4,8 százalékos átlagos áremelés is hozzájárult csoportszinten, a nyersanyagok, köztük az élelmiszerek drágulása miatt, a többi a mennyiségi növekedésből származott. Mindazonáltal a Unilever szerves bevétel-növekedésének üteme az első negyedévben elmaradt a fő versenytársakétól: a svájci Nestlé 9,8 százalékkal, a francia Danone 11,4 százalékkal növelte bevételét szervesen az egy évvel korábbihoz képest.

Tavaly a Unilever 4,136 milliárd eurós adózott eredményt ért el, 17,5 százalékkal kevesebbet a 2006-os 5,015 milliárdnál. 2006-ban 26 százalékkal nőtt az adózott eredmény. A tavalyi lassulást alapjában a krónikusan gyenge nyugat-európai fogyasztói kereslet okozta. A bevétel 1,4 százalékkal 40,187 milliárd euróra emelkedett 39,642 milliárdról. 2006-ban 3,8 százalékkal nőtt a forgalom.

Összehasonlítható alapon - valutaárfolyam-mozgások és a csoportösszetétel változása nélkül - tavaly átlagosan 5 százalékkal nőtt a Unilever forgalma értékben - elérve a 3-5 százalékos vállalati előrejelzés felső szélét -, de Európában csak 3 százalékkal bővült, és 11,9 százalékkal csökkent az üzemi eredmény. Az amerikai földrészen 4 százalékkal, Ázsiában és Afrikában 11 százalékkal gyarapodott a forgalom.