Az USA nem kér a koffeines alkoholból

2008.06.27. 13:43

Az Egyesült Államokban betiltanák az alkohol tartalmú, az Anheuser-Busch vállalat által gyártott energiaitalokat, a Bud Extra-t és a Tilt-et. A javaslat mellett 11 főállamügyész áll-írja a The Wall Street Journal a minap.

Az Anheuser-Busch az utóbbi évben a legjobb eladási mutatókkal rendelkező likőrgyár óriás az Egyesült Államokban. A Saint Louis-i székhelyű vállalat termékpalettáján szerepelnek olyan magas koffein tartalmú energiaitalok, melyek alkoholt is tartalmaznak. Ilyen termékeik például a Bud Extra illetve a Tilt márkanevű italok.

Egy igen költséges vizsgálat során, mely 200 ezer amerikai dollárba került, a Föderációs Kereskedelmi Bizottság (Federal Trade Commission) rávilágított arra a tényre, hogy az Anheuser az italok csomagolásán nem tűntette fel pontosan az alkohol és energiaital együttes fogyasztásából eredő negatív mellékhatásait.

A másik súlyos vádpont, melyben elmarasztalnák a likőróriást, a reklámkapányiban közzétett burkolt buzdítása a fiataloknak az alkoholfogyasztásra. Az italok állítólag feldobják, és élvezhetőbbé teszik az összejöveteleket, valamint sokkal tovább képes az ember talpon maradni egy este folyamán.

Az alkohol vegyítése nagy mennyiségű koffeinnel felér egy katasztrófával, kifejezetten, ha fiatalok kezébe kerül - állítja Steven Rowe főállamügyész egyik beszédében. "Elszomorodtam mikor azt tapasztaltam, hogy a bizottság nem képes lépéseket tenni az alkohol-marketing fiatalokról való átpozícionálásának érdekében"- fejtette ki egy közleményében Mr Row.

Az Föderációs Kereskedelmi Bizottság egyik megbízottja, Pamela Jones Harbour véleménye szerint, sokkal jobban kellene szigorítani a médiában megjelenő alkoholfogyasztással kapcsolatos reklámok megjelenését. Jones azzal támasztotta alá javaslatát, hogy a médiában megjelenő reklámok fogyasztóinak csupán 75 százalékát teszik ki a 21 évnél idősebb állampolgárok. "A populáris média kultúra idealizálja az alkohol élettani hatásait és a fiatalok széles körében elfogadottá képes tenni azt" - nyilatkozta legutóbb Pamela Jones Harbour.

David Jernigan ,a CAMY, az alkoholmarketing és a fiatalsággal foglalkozó központ vezérigazgatója reagált az elhangzottakkal kapcsolatban: "Boldogok vagyunk Pamela Johns Harbour álláspontja miatt, ez egy kemény véleménynyilvánítás és agy jó irányba tett lépés"-közli a The Wall Street Journal.

KAPCSOLÓDÓ CIKK