Bár az Osztrák Privatizációs Vagyonügynökség (ÖIAG) beindította a magánosítást, és az ügyvezető kormány kisebbik koalíciós pártja, a Néppárt a százszázalékos eladás mellett van, a szociáldemokraták, élükön Werner Faymann közlekedési miniszterrel ragaszkodnának a 25 százalék plusz egy részvény állami tulajdonban tartásához.
Utóbbiak azzal érvelnek, hogy Ausztria nem mondhat le egy ilyen fontos nemzeti intézményről. Wilhelm Molterer, a Néppárt vezére szerint azonban nincs idő a töprengésre, ráadásul a nemzetközi polgári légiforgalom romló helyzete egyre kevésbé kedvez az eladásnak, teljesen átrendeződnek a tulajdonviszonyok. A döntést a kormány augusztus 12-i ülésén hozza meg, addig a politikusok tárgyalásokon igyekeznek egyezségre jutni. A szakértők attól tartanak, hogy szakmai befektetőt csakis a 100 százalékos tulajdonra lehet majd találni - írja a Népszabadság.
Nincs túljelentkezés
Nem mintha tülekednének a jelentkezők. Az eddig érdeklődő Aeroflot a múlt héten végképp visszavonulót fújt, ugyanígy tettek a japánok, bizonytalan hírek keringnek az Air China szándékairól, a Lufthansa, a leginkább óhajtott partner pedig csak annyit mond, hogy "foglalkozik a témával". Utóbbi társasággal csak az a baj, hogy a hírek szerint nyomott áron venné át a kelet-európai járatainak sűrűség miatt nem értéktelen osztrák nemzeti légitársaságot. Pedig az AUA mindent megtesz a jóindulat elnyeréséért: a múlt heti Lufthansa-sztrájk idején átvállalta a Bécsben rekedt utasok szállítását.
Az 1957-ben alapított légitársaság több mint 50 százaléka jelenleg is osztrák tulajdonban van: az állami rész - az ÖIAG révén - 42,75 százalék, ehhez jön az osztrák bankok és biztosítótársaságok 7,25 százalékos és az AUA 3,55 százalékos tulajdona, a többi kisrészvényeseknél van.