Drágult a Heineken, mégis jobban fogyott

Vágólapra másolva!
A nyersanyagok és a csomagolás drágulását továbbhárítja a fogyasztókra a Heineken, a forgalomban azonban ez nem érezhető - derül ki a sürgyártó féléves jelentéséből. Különösen Afrikában és a Közel-Keleten nőttek az eladások.
Vágólapra másolva!

A holland Heineken sörgyár szerdán 407 millió eurós adózott eredményt jelentett az első félévről, 34,8 százalékkal többet a tavalyi első félévi 302 milliónál.

Egyszeri tételek nélkül 1,5 százalékkal 540 millió euróra csökkent az adózott eredmény 548 millióról, a valutaárfolyamok változása és a terjeszkedés finanszírozásának kamatterhe miatt, de ez 5,3 százalékos szerves növekedést takar az adózott eredményben, mert több nagy piacon sikerült emelni mind az árakat, mind az eladott mennyiséget, és költségcsökkentést is elértek.

A bevétel 17,1 százalékkal 6,411 milliárd euróra gyarapodott 5,476 milliárdhoz képest. A többlet nagy részét a brit Scottish & Newcastle hozta, amely májustól szerepel a csoportmérlegben. A szerves - azaz változatlan csoportösszetételre számolt - bevételnövekedés 6,7 százalékos volt.

A forgalom 11,6 százalékkal 76 millió hektoliter sörre bővült, 68,1 millióhoz képest. Nyugat-Európában 1,3 százalékkal, az amerikai földrészen 1,9 százalékkal kevesebb, Közép- és Kelet-Európában 6,1 százalékkal, Ázsiában 14 százalékkal, Afrikában és a Közel-Keleten 23 százalékkal több sört adtak el, mint a tavalyi első félévben. A tényleges csoportszintű értékesítés, a Scottish & Newcastle-nak köszönhetően, 20 százalékkal nőtt Nyugat-Európában.

Tavaly az adózott eredmény 33,4 százalékkal 807 millióra euróra csökkent egyszeri tételekkel együtt, egyszeri tételek nélkül rekordütemben, 20,3 százalékkal 1,119 milliárd euróra nőtt. A bevétel 6,2 százalékkal 12,564 milliárd euróra gyarapodott, a forgalom 5,5 százalékkal 139,2 millió hektoliter sörre bővült.

Erre az évre további profitnövekedést jósolnak a cégnél, "legalább közepes egyszámjegyű százalékos ütemben szervesen", annak ellenére, hogy a nyersanyagok és a csomagolás 15 százalékos drágulására számítanak. Ez az ütem meg is valósult az első félévben, de egész évre is azt jósolják a cégnél, hogy a magasabb költségeket továbbhárítják a fogyasztókra.

Idén tavasszal a Heineken és a dán Carlsberg közösen megszerezte a brit Scottish & Newcastle söripari óriást 7,8 milliárd fontért - az ügyletet április végén zárták -, ezzel a Heineken a maga részéről megerősítette helyezését mint a világ harmadik számú söripari csoportja az értékesített mennyiséget és a világpiaci részesedést tekintve.