A lap Tomas Pojar cseh külügyminiszter-helyettest idézve azt írta, hogy cseh hivatalos személyek tárgyalásokat folytattak Washintonban a kérdésről.
A vezetékben való részvétellel Csehország tovább szeretné csökkenteni a Barátság vezetéktől való függőségét.
A cseh lap korábbi beszámolója szerint Ingolstadt és a csehországi Kralupy között már üzemben van egy kőolajvezeték (IKL) - amely a Tal-hoz kapcsolódik -, így Csehország az egyetlen közép-európai ország, amely nem függ teljes mértékben a Barátság kőolajvezetéktől.
A Tal kőolajvezetéket nyolc tulajdonos tartja a kezében. A legnagyobb a Shell és az OMV, övék a részvények fele, az ExxonMobil 16 százaléka mellett a Ruhr Öl 11 százalékkal, az Eni 10 százalékkal, a BP 9 százalékkal, a ConocoPhillips 3 százalékkal, a Total 2 százalékkal részesedik.
Csehország most második alkalommal próbálkozik részt szerezni a Transalpok kőolajvezetékben. Az első kísérlet, amely az Ingolstadt-Kralupy (IKL) kőolajvezeték 1995-ös üzembe helyezésekor zajlott, sikertelenül végződött.