A héten elkezdődött a hazai dinnyeszezon. Lipták László medgyesegyházi dinnyés szerint a termelők tanultak az elmúlt két év fiaskóiból, amikor neppereknek adták az éretlen termést, akik német és skandináv piacokon próbálták eladni a belül még zöld árut. A csalásra ugyan hamar fény derült, de így is komolyan megtépázta a magyar termék hírnevét.
Idén a szárazság miatt ugyan kevesebb lesz a dinnye, de a melegben jó édesre érik - ígérte a termelő. Csányban, illetve a hevesi tájkörzetben a szokásosnál harmadával kisebb területen érik a dinnye.
A termelők idén a hazai piac békéjének biztosítását a Magyar Dinnye Szövetségtől (MDSZ) várják. Az évekig tartó előkészítés után, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet (FruitVeB) segítségével megalakult szövetség az öt termőtájon dolgozó 33 alapító hozta létre. Mártonffy Béla, a FruitVeb ügyvezető igazgatója szerint ezzel megteremtődött a hazai dinnye márkázásának lehetősége. A hazai és az exportpiacokon is előnyt jelentő márkajelet csak ellenőrzött körülmények között, nyomon követhető módon nevelt, jó minőségű magyar dinnye viselheti, és azt a most megalakult szövetség ítélheti oda - írja a Népszabadság.