Andrási Miklós a MÁV új elnöke

Vágólapra másolva!
Andrási Miklós, a Grid Zrt. igazgatója lett a MÁV Zrt. igazgatóságának elnöke, később pedig a cég vezérigazgatói posztját is megkapja a menedzser. Antali Károly jelenlegi kabinetfőnök közösségi közlekedési miniszteri biztos lesz.
Vágólapra másolva!

Hónig Péter közlekedési miniszter Andrási Miklóst, a Grid Zrt. igazgatóját nevezte ki a MÁV Zrt. igazgatósága elnökének, későbbiekben elnök-vezérigazgatójának, Antali Károly kabinetfőnököt pedig közösségi közlekedési miniszteri biztosnak - közölte az MTI.

A távirati iroda már kedden közölte, hogy információi szerint szerdán új elnök-vezérigazgatót és miniszteri biztost neveznek ki a MÁV-hoz, és ezt az értesülést az [origo]-nak is megerősítették kormányzati forrásból. A kormány jövőre 40 milliárd forintot akar spórolni a közösségi közlekedésen (a MÁV és a Volán állami finanszírozása 280 milliárd forintba kerül évente), az új első ember feladata a társaság ennek megfelelő átalakítása lesz. A cég jelenlegi vezérigazgatója, Heinczinger István a MÁV operatív vezetője lesz.

"A közösségi közlekedés átalakításával a cél a MÁV-csoport finanszírozhatóságának megteremtése, az állami pénzből finanszírozott Volán és vasúti közlekedés párhuzamosságának megszüntetése, a közösségi közlekedés társadalmi elismertségének visszaszerzése, a bizalom megteremtése, a piaci szemlélet kialakítása" - közölte szerdán Hónig Péter.

Andrási Miklós a Fidesz alapító tagja, az idei európai parlamenti választáson a Fidesz-KDNP listájának 46. helyén szerepelt. A közgazdász végzettségű Andrási nem politizál aktívan, jelenleg a Budacash Brókerház befektetési igazgatója, de korábban dolgozott az ÁPV Rt.-nél, a Szerencsejáték Zrt.-nél és Magyar Villamos Műveknél is.

A MÁV átalakításáról hivatalosan csak annyit lehet tudni, hogy a kormány, az IMF és az Európai Bizottság között létrejött megállapodás tartalmazza a közösségi közlekedés racionalizálását.

Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) elnöke már hétfőn sajtótájékoztatót tartott a MÁV hivatalosan még be sem jelentett átszervezéséről. Azt mondta, hozzájutottak a vasút átalakítását taglaló kormányzati anyaghoz, amely csak a MÁV-ingatlanok átcsoportosításával, eladásával foglalkozik, és nem taglal szakmai kérdéseket, például a szolgáltatási színvonal javítását.

A VDSZSZ közölte, minden törvényes eszközt igénybe vesz, hogy az átalakítást megakadályozza, és arra kérte a kormányt, hogy "felelőtlen" intézkedéseket ebben a ciklusban már ne tervezzen, évtizedekre kiható, súlyos döntéseket már ne akarjon hozni.