Olcsóbb gázolajat kínál a BKV, nem mindenkinek

Vágólapra másolva!
A BKV üzemanyag-forgalmazásra adta a fejét. A közlekedési vállalat cinkotai buszgarázsában lévő kúton önkormányzati cégek és gépjárműflottával rendelkező társaságok járművei tankolhatnak az átlagos árnál olcsóbban.
Vágólapra másolva!

A BKV először a cinkotai buszgarázsban kezdi árulni azt a gázolajat, amelyet az OMV-től és a Moltrade-Mineralimpextől vásárol. Később a cég Szilágyi Károly szóvivő szerint a többi buszgarázsban (Óbudán, Kelenföldön és Kispesten) és a kőbányai troligarázsban (a Zách utcánál) is árulni fogja az üzemanyagot.

"Nem lesz könnyű bekerülni a vevők közé" - mondta Szilágyi az [origo]-nak. Lakossági ügyfeleket ugyanis nem szolgálnak ki, hanem elsősorban önkormányzatoknak és nagyobb dízelüzemű flottával rendelkező klienseknek adnak majd el üzemanyagot. Mindazonáltal ezeknek az ügyfeleknek is számos feltételt kell teljesíteniük - magyarázta Szilágyi. Így megbízhatóságuk, fizetőképességük egyaránt fontos a szerződéskötéshez. A BKV nem egy bizonyos készlet eladására vállalkozik most, hanem folyamatosan kívánja ellátni partnereit a benzinkutaknál vásárolható üzemanyagnál jóval olcsóbban.

Olcsóbb a BKV-gázolaj

Általában 9 forinttal adják kevesebbért a fővárosi átlagárhoz képest a gázolajat, de akik különösen nagy mennyiséget vásárolnak - komoly gépkocsi-, erőgép-, teherautó-, kamion vagy akár buszparkot üzemeltetnek -, azok akár 15 forinttal is a piaci árnál olcsóbban juthatnak hozzá a dízelhez.

A szóvivő szerint a BKV azért döntött az eladásokról, mert egyrészt sok gázolaja van a cégnek, másrészt ezen néhány millió forintos hasznot remél, méghozzá garázsonként. Egyelőre csak a cinkotai buszgarázsban árulják a gázolajat, de ennek sikeréről nem tudott nyilatkozni a szóvivő, mert most még csak a szerződéskötéseknél tartanak a partnereikkel.

Szilágyi Károly elmondta azt is, hogy ha sikerül megkötni a szerződéseket, akkor partnereik csak olyan sofőröket küldhetnek tankolni a cinkotai garázsba, akik részt vettek a BKV tűz- és balesetvédelmi oktatásán, mert a BKV-garázsokban különleges szabályok vonatkoznak az üzemanyag-feltöltésre. Ennek oka az, hogy ezek a kutak nem közforgalmú, hanem üzemi kutak, ezért más hatósági szabályok vonatkoznák rájuk. A partnerek reggel 6 és délután 18 óra között tankolhatnak a telephelyen, amikor az jobbára kihasználatlan.

A Molt aligha rázza meg a BKV biznisze

A Molnál az [origo]-nak elmondták, hogy üzletpolitikájuk szerint flottapartnereik az ország egész területén, a teljes töltőállomás-hálózatban egységes, széles körű szolgáltatást vehetnek igénybe. Ugyanakkor érdemes tudni, hogy a Mol a hazai üzemanyagpiac legfontosabb szereplője, saját finomítású dízelolajat gyakorlatilag csak a Mol és az OMV forgalmaz a magyar piacon, így ezek kis- és nagykereskedők sokaságával állnak kapcsolatban. A Molnál ezres nagyságrendűre tehető a kereskedelmi partnerek száma. Az, hogy ezek közül az egyik, a BKV egyelőre egy helyen maga is továbbad a gázolajából, éppen ezért nem befolyásolja érdemben a Mol üzletvitelét.