Hatalmas ugrás az indiai autópiacon

2009.08.11. 15:23

Alig egy hónap alatt majdnem harmadával növekedett az Indiában eladott autók száma. Júliusban 31 százalékkal nőttek az eladások az egy évvel korábbi adathoz képest, amivel az értékesített autók száma elérte a 115 ezret. A vásárlásra leginkább a csökkenő kamatráták és az új modellek bevezetése ösztönözte a lakosságot.

"Az alacsonyabb kamatráták, a kormány élénkítő csomagja, a jövedéki adó mérséklése az év elején, és az eladók megjelenése a vidéki piacokon mind segítette ennek az iparágnak az eladásait" - nyilatkozta Vaishali Jajoo indiai elemző a BBC-nek.

A mostani adat nem volt teljesen váratlan, hiszen az elmúlt hat hónapban folyamatosan javultak az eladási statisztikák és ez a várakozások szerint folytatódni is fog. "Az előző évvel ellentétben a bankok hajlandóak hitelt nyújtani és nő a fogyasztói kereslet. Az új modellek vonzzák a városi vásárlókat és tartós lehet a kereslet növekedés" - mondta Ashish Nigam az Antique Stock Broking-től.

Az indiai gyártók közül különösen jól járhat a Tata Motors, aminek új Nano modellje, ami mellőzi a "felesleges" szolgáltatásokat, népszerűnek bizonyult az indiaiak közt. A márciusban bemutatott autóra már 200 ezer előrendelést vett fel a cég, és júliusban került forgalomba az első darab.