Megteremtették az elnök és a fejezeti irányítás részére a felügyeleti és ellenőrző funkciók érvényesítésének biztosítékait is - fogalmaz a jelentésről készült összefoglaló.
Az előirányzat-felhasználásokat az ÁSZ szerint a költséghatékonyságra való törekvés jellemezte. A parlamenti képviselőcsoportok hivatalai normatív működési keretükkel önállóan gazdálkodhattak, aminek belső szabályzatait az államháztartási jogszabályokkal, valamint az Országgyűlés hivatalának szabályozási követelményeivel összhangban határozták meg. A képviselőcsoportok keretgazdálkodásába épített kontroll mechanizmusok alkalmasak az előírásoktól eltérő forrásfelhasználás megelőzésére, illetve feltárására - derül ki az ÁSZ pénteki közleményéből.
A jelentés kitér arra is, hogy az Országgyűlés működését támogató hivatali szervek létszáma a takarékossági intézkedések miatt szükségessé vált csökkenés ellenére elegendőnek bizonyult. Gazdasági előnyöket elsősorban a közbeszerzési eljárások széleskörű alkalmazásával tudtak elérni. Az előírásokat betartva bonyolították a beszerzéseket, a szerződéskötéseknél törekedtek a megvalósítás kockázatainak minimalizálására - fogalmaz a Számvevőszék.
Módosítást csak egyetlen esetben javasolt az ÁSZ. Mint írják, a Levéltár működtetésére alapvetően az elmúlt rendszer titkosszolgálati tevékenységének feltárásával kapcsolatos szabályozások irányadók. A Számvevőszék szerint így a működés eredményességére értelemszerűen kihat, hogy e szabályozások esetleges módosításánál mennyiben veszik figyelembe a végrehajtó intézmény adottságait, a módosuló célok teljesíthetőségének költség-vonzatait. Ennek érdekében a jogalkotók, döntéshozók munkáját segítő javaslatot fogalmazott meg az ÁSZ a költségvetési fejezet vezetője számára - írja a Független Hírügynökség.