A szövetség előrejelzése szerint az év végére az eladások meg fogják haladni a 13 milliót, s az előzetes statisztikai adatok szerint csak november hónapban több mint 1,35 millió új autó talált gazdára.
Kína legnagyobb autógyártója a Shanghai Automotive Industry Corporation mintegy 2,44 millió gépkocsit értékesített január és november között, 54 százalékkal többet, mint a korábbi év azonos időszakában. A kínai-amerikai vegyesvállalati formában működő Shanghai GM 627 495 darabot adott el, vagyis - éves viszonylatban - már több mint 50 százalékkal növelte forgalmát.
Korábbi sajtójelentések szerint a kínai vezetés jövőre is kitart az egész gazdaságot "húzó" gépjárműipar támogatása mellett, s kiterjeszti az ágazatot érintő kedvezményes adópolitikáját.
Nem véletlen, hogy az autógyárak aranytojást tojó tyúknak tekinti a kínai piacot. A Volkswagen például a világelsőségért zajló küzdelemben kulcselemnek tartja az ázsiai óriást. Novemberben jelentették be, hogy Dél-Kínában terjeszkednek és megemelik a termelés.
A válságban több nagy ország, elsősorban az Egyesült Államok, kénytelen volt mesterségesen élénkíteni az autók iránti keresletet, hogy életben tartsa autóiparát. Az úgynevezett roncsprémium-programok keretében a hatékonyabb technológiával készülő, alacsony kibocsátású autók felé fordult a piac. Eközben Kínában még megtorpanásról is alig lehet beszélni.