Megugrott az Unilever nyeresége

Vágólapra másolva!
A brit-holland Unilever 33 százalékkal növelte nyereségét az idei első negyedévben. A Magyarországon is érdekelt multinacionális vállalat csütörtöki közlése szerint az adózott eredmény 1,055 milliárd euró volt január-márciusban.
Vágólapra másolva!

Az élelmiszereket, kozmetikumokat és tisztítószereket gyártó és forgalmazó vállalat az árak csökkentésével elért forgalomnövekedésnek tulajdonítja az eredményt.

Az értékesítésből eredő árbevétel 6,7 százalékkal 10,1 milliárd euróra emelkedett. Az egyszeri tételek és árfolyamhatások nélkül számított értékesítési bevétel, amely ágazati elemzők szerint a legjobban tükrözi a társaság állapotát, 4,1 százalékkal nőtt, és ezzel túlszárnyalta a 3,5 százalékos növekedést valószínűsítő elemzői előrejelzéseket, és az előző negyedévben elért 1,8 százalékos növekedést.

A világszerte 400 márkát forgalmazó társaság átlagosan 3,3 százalékkal csökkentette termékei árát az egy évvel korábbihoz képest. A profit növekedését segítették a tavalyinál alacsonyabb nyersanyagárak, a működési költségek visszafogása, valamint az, hogy nagyobb hangsúlyt fordítottak a reklámozásra.

Az Unilever a felzárkózó régiókban, Ázsiában, Afrikában, és a közép- és kelet-európai térségben teljesített a legjobban. Ezekben összesen 4 milliárd euró bevételt ért el, 7,6 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Amerikában a forgalom 3,7 százalékkal 3,34 milliárd euróra, Nyugat-Európában 0,2 százalékkal 2,81 milliárd euróra nőtt.

Az Unilever az év további részében a piaci környezet romlásával számol, a második félévben emelkedésnek indulhatnak a nyersanyagárak, a gazdasági növekedés azonban lassú lesz, a piaci verseny pedig egyre intenzívebb - áll a társaság jelentésében.

Az Unilever mintegy 150 országban van jelen. Magyarországi leányvállalata 1991-ben jön létre. A társaság három gyárat üzemeltet, és összesen 970 főt foglalkoztat Magyarországon.