Budapestet is elérte a szállodamamutok európai terjeszkedése

Vágólapra másolva!
Európában jobbak a vendéglátóipar válság utáni újjáéledésének esélyei, így itt terjeszkednek a szállodaipari mamutcégek, a Mariott többek között Budapesten bővített.
Vágólapra másolva!

Európában terjeszkedne a világ három talán legnagyobbnak mondható szállodaipari cége, a Four Season Hotels, a Starwood Hotels & ResortsWorldwide, valamint a Marriott - derül ki a Bloomberg összeállításából.

A Bloomberg szerint a Four Season hét új hotel megnyitását tervezi, miközben a Hilton már az elmúlt évben 18 új létesítményt nyitott. A Marriott jelenleg 40 ezer szobával rendelkezik Európa-szerte, és céljuk az, hogy 2015-re megduplázzák ezt a számot: a szállíodaipari óriáscég 30 projekt beindítását tervezi.

Az európai terjeszkedésre az adhatott okot, hogy Európában gyorsabb ütemben történhet a vendéglátóipar válság utáni újjáéledése, mint Amerikában. Az európai hotelek kihasználtsága februárban 57 százalék volt, szemben a tavalyi év ugyanezen szakaszában tapasztalt 54 százalékos értékkel, annak ellenére, hogy az átlagos napidíjak nagyjából 6,5 százalékkal (119 dollárról 127 dollárra) emelkedtek. Ezzel szemben Észak-Amerikában a forgalmat tekintve nem történt komolyabb változás a tavalyi évhez képest, noha az árak átlagosan 3 százalékkal csökkentek, ami arra utal, hogy nehezebb lesz a talpraállás.

A Marriott terveiről annyit tudni, hogy Moszkvát, Ankarát és Budapestet is érintik a fejlesztések. A magyar fővárosban már folyamatban van a Marriott beruházása, sőt, hamarosan átadásra is kerül a Blaha Lujza tér és a József körút sarkán épülő Marriott Courtyard szállodája, amely 235 szobával és egy 450 fős konferenciateremmel várja majd vendégeit.