Vágólapra másolva!
Félrevezetően tájékoztatta a fogyasztókat a visszatérítésekkel kapcsolatban a törzsvásárlói rendszert működtető Lyoness nevű cég, ezért egymilliós bírságot kapott a Gazdasági Versenyhivataltól.
Vágólapra másolva!

Egymilliós bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal a Lyoness Holding Europe AG. és a Lyoness Hungary Kft.-re együttesen, mert a visszatérítésekre vonatkozó tájékoztatásaik félrevezetőek voltak, közölte hétfőn a versenyhivatal.

Az euró-forint árfolyam alkalmazásával kapcsolatos információk, illetve a más fogyasztók Lyoness rendszerbe történő beléptetéséről szóló pr-cikkek és hirdetések esetében bizonyítékok hiányában a hivatal megszüntette az eljárást.

Az egymillió forintos bírság kiszabásakor enyhítő körülménynek számított a jogsértés elismerése, és az is, hogy a jövőbeli ügyfelek a szerződés megkötéséig további információkhoz juthatnak a Lyoness rendszerről.

A cég hirdetéseinél a versenyhivatal öt esetben vizsgálta, hogy félrevezetően tájékoztatták-e az ügyfeleket: a visszatérítések és azok azonnaliságára, az ingyenességre, az euró-forint árfolyamra, és a juttatások eléréséhez szükséges alapfeltételekre vonatkozó információk igazságtartalmát vizsgálták.

A svájci Lyoness Holding Europe AG. (Lyoness AG) jelenleg Európában Magyarországon kívül 14 országban rendelkezik leányvállalattal és működtet vásárlói közösséget Lyoness néven.

A holding magyarországi leányvállalata a 2003-ban alakult, adminisztrációs és tagszervező tevékenységet végző Lyoness Hungary Kft. (Lyoness Kft.). A Lyoness vásárlói közösség működésének lényege, hogy a Lyoness Hungary Kft-vel szerződést kötött termékpartnerek a vásárlói közösségbe regisztrált tagok számára vásárlásaik során kedvezményeket biztosítanak.

Amennyiben a regisztrált tagok a partnervállalkozásoknál bonyolítják le vásárlásaikat olyan módon, hogy a megvásárolt termékért nem kevesebbet fizetnek, hanem a felajánlott kedvezménnyel arányosan utólagos pénzvisszatérítést kapnak. E kedvezményekért cserébe a vásárlói közösségbe regisztrált tagok a partnerüzletekben vásárolnak, növelve azok forgalmát.