Jelentősen növelte nyereségét a Budapestről távozó Ryanair

Vágólapra másolva!
A vártnál nagyobb nyereséggel zárta az első félévet a Ryanair fapados légitársaság, amely pénteken indította utolsó budapesti járatát.
Vágólapra másolva!

A legnagyobb európai fapados légitársaság, a dublini székhelyű Ryanair 330 eurós nettó nyereséget ért el a szeptemberben zárult negyedévben, szemben az előző év azonos időszakában elért 250 millió euróval, vagyis 32 százalékkal nőtt a cég nyeresége - írja a Bloomberg Businessweek. A bevételek hasonló mértékben, 29 százalékkal 1,28 milliárd euróra gyarapodtak.

Az elmúlt két negyedév összesített nettó eredménye 451,9 millió euróra rúgott, ami meghaladja a 441 millió eurós elemzői várakozásokat. A szóban forógó hat hónap alatt a bevételek 23 százalékkal 2,18 milliárd euróra nőttek. Az áprilistól szeptember végéig tartó hat hónapban az átlagos jegyár 44 euró volt, 12 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. A kedvező eredmények és a kilátások miatt a vállalat javította az idei évre vontakotzó előrejelzésén, a korábbi 350-375 m,illió euró helyett 380-400 millió eurós nyereséggel számol.

Távozás Ferihegyről

A Ryanair egyébként - október 29-én - távozott Budapestről, vagyis pénteken indította utolsó járatát Magyarországra. A légitársaság már korábban bejelentette, hogy az idei évben már nem közlekedik egyetlen járata sem a budapesti Ferihegyi repülőtérre. A budapesti visszatérésre középtávon aligha lehet számítani, a sármelléki repülőtér viszont jövőre jó eséllyel újra fogadhat majd Ryanair-járatokat.

Tamás László, a Ryanair regionális marketingért felelős vezetője a Budapest járatok leállítását azzal indokolta az az [origo]-nak, hogy a Ferihegyi repülőtéren jelentkező költségek emelkedtek, miközben a régió több repülőterén - például Krakkóban, Rigában vagy Kaunasban - ezzel ellentétes folyamatok zajlottak.

A magas repülőtéri díjak mellett a budapesti kivonulás azzal is magyarázható, hogy a szintén fapados légiotársaság, a Wizz Air kifejezetten erős a magyar piacon, és mivel a két cég hasonló - ultra low cost - modell alapján működik, lehetőleg nem zavarják egymás köreit. A Ryanair által repült útvonalakat a Wizz Air nem veszélyeztette és viszont, az utóbbi cég útvonalait sem kínálja az utasoknak a Ryanair. Litvániában például két külön repülőteret használ a két légitársaság, a Ryanair Kaunasból, a Wizz Air Vilniusból repül.

A kivonulás azért is érdekes, mert a négy megmaradt járat kifejezetten jó töltöttséggel üzemelt. Közülük egyértelműen a dublini gép volt a legnépszerűbb, a sok vendégmunkás miatt közel 100 százalékon üzemelt, annak ellenére, hogy a négy járatra nem voltak a legolcsóbbak a jegyek. A járatok tehát valószínűleg nyereséggel működtek. A Ryanair járatai egyébként mintegy 160 ezer utast szállítottak Budapest és a külföldi célállomások között.