A válság ellenére rekordot döntöttek a Mercedes eladásai

Vágólapra másolva!
A 2011-es eredmények szerint a Daimler a Smartokkal és a luxuskategóriájú Maybachokkal együtt összesen 1,36 millió autót adott el tavaly, a legtöbbet Kínában, Oroszországban és Indiában. A CNN amerikai hírtelevízió pénzügyi rovata úgy értesült, hogy mindhárom nagy amerikai autógyár nyereséges volt tavaly, amire 2004 óta nem volt példa.
Vágólapra másolva!

A Daimler német autógyártó cég közölte, hogy 2011-ben rekordszámú Mercedest adott el - írja a BBC internetes oldala. A beszámoló szerint a Daimler a Smartokkal és a luxuskategóriájú Maybachokkal együtt összesen 1,36 millió autót adott el tavaly. A cég eladási rekordot döntött Kínában, Oroszországban és Indiában is.

Az összes eladás 13 százalékát az amerikai, 31 százalékát pedig a kínai piac adta. Nyugat-Európában azonban az adósságválság miatt egyszázaléknyira esett vissza az eladás - írja a BBC.

Dieter Zetsche, a Daimler vezérigazgatója azt mondta, hogy a cég továbbra is luxusautókat dob majd piacra, ami szerinte újabb lendületet adhat a márkának. Novemberben a Daimler még azt közölte, hogy 2013-ban felfüggeszti a Maybach gyártását a szerény eladások miatt.

Amerikában is felpörgött az autóipar

Mindhárom nagy amerikai autógyár nyereséges volt tavaly, amire 2004 óta nem volt példa - közölte csütörtökön a CNN Money, még mielőtt a cégek éves mérlegbeszámolója megjelent volna.

Az amerikai hírtelevízió pénzügyi rovatának internetes oldala szerint a General Motors várhatóan 26 százalékos profitnövekedésről fog beszámolni. A cég 2011-es nyeresége összesen 6,1 milliárd dollár volt. A Ford profitja a 2010-es 6,6 milliárdról mintegy 7 milliárdra emelkedett, ami vállalat a legjobb teljesítménye 1999 óta. Az egy évvel korábban még veszteséges Chrysler most szintén kijött a gödörből - írja a CNN Money.

Az amerikai autópiaci előrejelzések derűlátóak. Amíg 2011-ben 12,8 millió új autót értékesítettek, addig az eladások száma az idén várhatóan 13,5 és 14 millió között lesz, jövőre és 2015-ben pedig már a 15 milliós határt is elérheti.

Az Egyesült Államokban 1999 és 2007 között évi 16-17 millió autót adtak el, de ennek hátterében itt is, mint ahogyan az ingatlanpiacon is, az olcsó hitel állt. Elemzők szerint az amerikai autóiparban 2014-ig 170 ezer új állás jön majd létre.

2009-ben a GM és a Chrysler csődvédelemre és jelentős szövetségi mentőcsomagra szorult, a Ford pedig a még a válság előtt felvett hitelből élt.