Reklámmal növelnék a lakossági állampapír-vásárlást

2012.01.11. 6:50

A Magyar Nemzet szerint hamarosan reklámkampányba kezd az Államadósság-kezelő Központ, hogy népszerűsítse az állampapírt mint lakossági befektetési formát. A hároméves államkötvény hozama jelenleg öt százalékkal van az infláció fölött.

Nagyobb szabású médiakampányba kezd január közepén az Államadósság-kezelő Központ (ÁKK) a lakossági állampapír-vásárlás ösztönzésére - írja szerdai számában a Magyar Nemzet. A lap szerint a kampány azokat célozza meg, akiknek van megtakarításuk, és a magas hozam mellett a biztonságot is fontosnak tekintik.

A szerdától kibocsátott hároméves Prémium Magyar Államkötvény hozama például évente 9,3 százalék. Ez öt százalékkal magasabb, mint az infláció, és egy-két százalékkal meghaladja a kereskedelmi bankok által kínált kamatokat. A Magyar Nemzet szerint a lakossági állampapír-vásárlás előnye, hogy az állam által kifizetett hozam a magyar gazdaságban marad.

A lap szerint a magyar államadósság kezelésében kiegyensúlyozó szerepe lehet a lakosságnak. Példaként Japánt említik, ahol az álladósság meghaladja a nemzeti össztermék (GDP) 200 százalékát, de ennek megújítása mégsem jelent gondot, mert az állam a saját polgárainak tartozik.

A Wall Street Journal című amerikai üzleti lap is beszámolt arról, hogy az ÁKK kedden 45 milliárd forint értékben adott el három hónapos kincstárjegyet, 7,98 százalékos hozammal. Bár a kereslet nagy volt, a kibocsátott mennyiség háromszorosára érkezett ajánlat, a hozam magasnak számít, és a múlt hét óta tovább nőtt.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK