Italban és porcelánban lesznek erősek a kínai luxusmárkák

Vágólapra másolva!
Likőrgyárakat, teamárkát ruhakészítőt sorolnak azok közé a cégek közé, amelyek helyiként komoly szerephez juthatnak a kínai luxuspiacon pekingi kutatók szerint. A hazai gyártók hamarosan maguk is komoly szeletet hasíthatnak ki a dinamikusan növekvő kínai luxuspiacon.
Vágólapra másolva!

A dinamikusan növekvő kínai luxuspiacon a nagy nyugatiak mellett a közeljövőben a kínai márkák is egyre nagyobb teret kapnak - jósolják a nemzetközi gazdaságra fókuszáló pekingi UIBE egyetem kutatói.

A kínai vállalatok csak gyártanak, de nem építenek termékeik köré igazi fogyasztói kultúrát - gyakran kritizálják ezzel a kínai árukat. A kínai gazdagok közt ma a Louis Vuitton és Gucci táskák, a Rolex órák viselése, az Apple termékeinek vásárlása jellemző, a világ második legnagyobb luxuspiacán kínai luxusmárkát alig találni.

Sokatmondó a Hurun Kutatóintézet egy januári felmérése is, mely szerint a legtehetősebbek a francia, olasz és amerikai márkákat becsülik a legtöbbre, és mindenek előtt ezeket ajándékozzák barátaiknak és üzleti partnereiknek.

Ez a trend azonban könnyen megváltozhat a következő években. A világ legnagyobb luxuspiacának címét az Egyesült Államoktól akár már idén elhódító Kínában székelő vállalatok ugyanis nem akarnak elesni a piac kínálta kereseti lehetőségektől, így hamarosan hazai luxusmárkákat fejlesztenek. Ezek a tradicionális Kínához köthető termékekre, például a teára, porcelánra, selyemre építenek majd - vélik az UIBE kutatói.

A szakemberek szerint tíz nagyobb kínai márka lehet ott a leendő luxusmárkák közt. A listán három likőrgyártó, a már jelenleg is az egyik legértékesebb kínai márkák sorát erősítő Moutai, a hazai alkoholpiac több mint harmadát magáénak tudó Wuliangye és a száz éves hagyományokra büszke Langjiu szerepel. Mellettük a szecsuán (Sichuan) tartomány hegyvidékeiről származó Zhuyeqing tea, a kínai motívumokat magas minőségű termékein felvonultató NE-TIGER ruhagyártó és a korábban kizárólagosan a politikai vezetőknek gyártott Zhonghua cigaretta is az esélyesek közt van.

A PricewaterhouseCoopers nemzetközi szolgáltató óriás adatai szerint 2011-ben a 15 milliárd dollárt is meghaladta a luxustermékek értékesítése, ez éves szinten 25 százalékos növekedést jelent. A kelet-ázsiai ország 2010-ben - Japánt megelőzve - a világ második legnagyobb luxuspiacává vált, az Ipsos piackutató cég becslései szerint - az Egyesült Államokat maga mögött hagyva - akár már idén megszerezheti a világelsőséget. A McKinsey nemzetközi tanácsadó cég előrejelzése szerint az évtized közepére a globális luxuseladások mintegy 20 százaléka Kínában bonyolódik majd, mintegy 27 milliárd dollár értékben.