A Moody's leminősítette a BAA-t

Vágólapra másolva!
Előzetes bejelentésének megfelelően, elsőrendűről közepes befektetői szintre minősítette vissza hétfőn a brit BAA repülőtér-üzemeltetőt a Moody's Investors Service nemzetközi hitelminősítő a Budapest Airport (BA Rt.) akvizíciója után - közölte az MTI.
Vágólapra másolva!

A Standard & Poor's azt közölte, hogy ezt a lépést valószínűleg az üzlet zárása után teszi meg. A BAA ugyanakkor bejelentette, hogy egyes földi tevékenységeket ki akar szervezni a BA-ból.

A Moody's, amely az S&P-vel egy időben, a múlt héten vette negatív megfigyelés alá a BAA-t, hétfőn Londonban közölte: a BAA hosszú futamú adósságkibocsátói cégosztályzata az eddigi "A3"-ról, "Baa1"-re változik, miután a brit cég aláírta a szerződést a Budapest Airport 75 százalék mínusz egy részvény megvásárlásáról 75 évre szóló vagyonkezelői joggal.

Az "A3", illetve a "Baa1" más hitelminősítők metodikájában "A mínusz", illetve "BBB plusz" besorolásnak felel meg. A ""Baa/BBB" sáv, a nemzetközi hitelminősítői gyakorlat szerint már csak megszorításokkal tekinthető befektetésre ajánlottnak és spekulatív elemeket is tartalmaz.

A Moody's hétfői indoklása szerint az BA-tranzakcióval, a BAA adóssága 1,3 milliárd fonttal nő, gyengítve a brit cég adósprofilját. A hitelminősítő szerint a BAA adósságrátái, a következő években már nem fognak megfelelni az "A" elsőrendű befektetői adósosztályzat kritériumainak.

A Standard & Poor's, a világ legnagyobb hitelminősítője ugyanakkor hétfőn, Londonban azt közölte, hogy a BAA - nála "A/A plusz/A-1 plusz" szintű - hosszú és rövid futamú osztályzatait egyelőre fennhagyja a negatív figyelőlistán és a besorolások sorsáról azután dönt, hogy a tranzakciót lezárták. A hétfői S&P-közlemény azonban azt valószínűsítette, hogy a BAA adóskockázati besorolásai egy fokozattal csökkenni fognak.

A Standard & Poor's szerint a BAA adósosztályzatait változatlanul alátámasztja a cég kitűnő üzleti kockázati profilja és megfelelőnek előrejelzett pénzügyi helyzete. A BAA hétfőn a londoni Cityben, befektetőknek tartott tájékoztatóján közölte, hogy egyes nem alap-tevékenységeket ki akar szervezni a Budapest Airportból. Chris Woodruff, a cég külföldi érdekeltségeit kezelő BAA International működési igazgatója - aki a BAA előző napi tájékoztatója szerint Budapesten fog dolgozni, a BAA felső vezetéséből kiválasztott stábbal együtt - a hétfői tájékoztatón azt mondta: a cég eladná a földi kiszolgáló részleget és a minibusz-szolgáltatást.

A BAA vezérigazgatója, Mike Clasper a londoni tájékoztatón azt mondta: nem számít arra, hogy a Budapest Airportot visszaállamosítanák, de bármilyen jövőbeli állami beavatkozás esetén, a szerződés alapján, a BAA teljes kártalanítást kapna.