A kis cégek körültekintés nélkül költenek marketingre

2002.09.03. 17:51

Arculat és reklám: ez a kis cégek által a marketingből a leggyakrabban érzékelt és alkalmazott eszköz. A marketing tudatos tervezése, az eszközök költség-hatékony alkalmazása még gyerekcipőben jár, bár a cégek már kezdik érezni ennek fontosságát. A marketing terén való lemaradás behozására a budapesti kis cégeknek már nincs sok idejük, hiszen az EU-csatlakozást követő fokozottabb piaci versenyben való helytállás e nélkül nem lesz egyszerű - derül ki a MarketCom Tanácsadó Kft. - a Magyar Marketing Szövetség közreműködésével - júniusban készített felméréséből.

A kutatás egy kérdéscsoportja annak felmérésére irányult, hogy a kis cégek milyen marketing eszközöket használnak. Meglepő módon a cégek a leggyakrabban az egységes arculat kialakítását és alkalmazását említették. A kis cégek több mint háromnegyede még a reklámozást, hirdetést említette a legfontosabb értékesítés-támogató eszközök körében, majd a direkt marketing alkalmazása, valamint - és talán meglepő módon - a cég internetes megjelenése következett.

Kedvezőtlen képet mutat a cégek marketing terén való informálódása is: a cégek jellemzően "vakon" költenek a marketingre. Az egyik legelszomorítóbb adat, hogy a cégek által az egyik legnagyobb arányban használt - és a marketing eszközök közül klasszikusan a legdrágább - reklámokat, hirdetéseket is a lehetséges hirdetések áttekintése, elemzése nélkül helyezik el, jelentéktelen részben használnak csak média-adatbázisokat.

A spontán, nem tudatos marketing munkára utal az is, hogy a cégek igen kis hányada készít üzleti stratégiát, illetve annak részeként marketing tervet, illetve a kisvállalkozások meglepően alacsony arányban végeztetnek piacfelméréseket, versenytárs-elemzéseket.

A budapesti mikro-, kis- és középvállalkozások nagy részének tehát komoly lemaradása van a jövendőbeli Európai Uniós versenytársaival szemben a marketing eszközeinek és módszereinek tudatos alkalmazását illetően. Ennek hamarosan változnia kell, ha a cégek nagy része nem akar kiszolgáltatottá válni a tapasztaltabb, és tudatosabban tervező Uniós piac szereplőivel szemben - derült ki a jelentésből.

(Üzleti Negyed)

Ajánlat:

Marketcom