Gyorsít Baumgartner leendő istállója

Várhatóan erősödni fog a Baumgartner Zsoltnak pilótaülést kínáló Jordan Grand Prix Forma-1-es csapat anyagi bázisa, miután a társaság részvényeinek 49 százalékát egy dublini székhelyű konzorcium vette át a Warburg Princus vállalattól. Legalábbis ebben reménykedik a részvények 50,1 százalékával bíró csapatfőnök, Eddie Jordan. Igaz, a Jordan-Ford még így is csak a kiscsapatok közé tartozik majd az autóversenyzés csúcskategóriájában. Ennek ellenére is kijelenthető, hogy a magyar versenyző a világ legköltségesebb technikai sportját űzők szűk táborába kerülhet be.

Noha a Jordan nem tartozik a legtőkeerősebb istállók közé, a Forma-1-es csapatok között a az angol stáb tavaly 79,2 millió dollárt költött. Ezzel az induló tíz istálló közül csak a Jaguart és a Minardit előzte meg - derül ki az F1 Magazin ez év márciusában közzétett kalkulációjából.

Évi száz napot vesztenek a magyar vállalkozásokhttp://vg.hu/index3.php?app=cikk&datum=2003-10-09&d=2003-10-09&r=&c=39 Optimista pénzügyi vezetőkhttp://vg.hu/index3.php?app=cikk&datum=2003-10-09&d=2003-10-09&r=&c=30 Oroszország a legvonzóbb sztori?http://vg.hu/index3.php?app=cikk&datum=2003-10-09&d=2003-10-09&r=&c=68

Az összeállítás szerint a csapatok tavaly összesen 2,14 milliárd dollárral gazdálkodtak. A Ferrari mindenkinél többet fordított a versenyzésre, a Jordanhoz képest a maranellói csapat csaknem hatszorosát költötte 2002-ben a versenyzésre, mint az angolok. A Ferrarihoz képest sokkal visszafogottabb büdzséből irányítja az istállót a rangsorban második Williams-BMW és az őt követő McLaren-Mercedes is. Előbbi 353, utóbbi 304 milliót költött.

A csapatok a legtöbb pénzt a motorok gyártására fordítják: 2002-ben összesen 931 millió dollárt tett ki az autók "lelkének" előállítása. A BMW ebből a szempontól lekörözte a Ferrarit és a Toyotát. A kiadások második legnagyobb összetevője a motorok üzemeltetése és tesztelése: a 10 team együttesen 260 millió dollárból tesztelte versenygépeit.

A kiadások harmadik legjelentősebb tételét a csapattagok fizetései teszik ki, erre összesen 194 milliót költöttek. Nem meglepő az sem, hogy az ötszörös világbajnokot is soraiban tudó Ferrari honorálja a pilóták gyorsaságát a legbusásabb fizetéssel: az összeállítás szerint Schumacher és Barrichello 2002-ben 44 millió dollárt tehettek zsebre. Az autóversenyzés csúcskategóriájában nagy szerepe van a kutatásoknak és fejlesztéseknek is. Az utóbbi években remeklő Ferrari 20 milliós ráfordítással csak a rangsor negyedik helyén áll, az olaszoknál a McLaren-Mercedes, a Toyota és a Williams-BMW is jobban igyekszik.

Baumgartner Zsolt szerződtetéséhez a hírek szerint tízmillió dollár körüli éves szponzori támogatás szükséges. A pilóta még október elején kapott hivatalos ajánlatot, hogy bekerüljön a "száguldó cirkusz" pilótái közé. A kihívás óriási: nemcsak a versenyző kerül a sportvilág középpontjába, hanem támogatói előtt is felgyorsulhat a pálya, a Forma-1 ugyanis a világ egyik legnézettebb sportversenye, a futamokat világszerte több száz millióan nézik

(vg.hu)

KAPCSOLÓDÓ CIKK