Javított eredményén az Allianz Hungária

Az Allianz Hungária Biztosító Rt. 13 milliárd forint adózás előtti eredményt ér el 2003-ban, szemben az egy évvel korábbi 10 milliárd forinttal - közölte Patai Mihály, a társaság elnök-vezérigazgatója pénteken Budapesten. A 28 milliárd forint jegyzett és 4,266 milliárd forint saját tőkéjű biztosító 2003-ban 156 milliárd forint díjbevételt ért, ami 10,6 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit.

A díjbevételhez viszonyított 6,8 százalékos adózás utáni nyereség a biztosítási iparágban a nemzetközileg is elfogadott 5-10 százalékos sávon belül van, és elegendő forrást nyújt a társaság további fejlődéséhez.

A 3 millió szerződést kezelő és 1,8-2 millió ügyféllel rendelkező társaság 2003. évi díjbevételéből 16 milliárd forint az élet-, a fennmaradó rész pedig a vagyonbiztosításból származott. Az elnök-vezérigazgató úgy vélte, hogy 2004-ben az életbiztosításból származó bevételük 10 százalékkal, a vagyonbiztosítási pedig 2-3 százalékkal emelkedik, az adózás előtt nyereségük pedig mintegy 10 milliárd forint lesz.

Az eredmény mérséklődését Patai Mihály alapvetően azzal magyarázta, hogy az állami támogatás tavalyi megszüntetésével jelentősen visszaesnek az idén a mezőgazdasági biztosítások: míg 2003-ban összesen 20 milliárd forintért kötöttek a gazdák és a társaságok agrárbiztosítást, addig az idén csak 6 milliárd forint értékben. Ennek következtében a piacvezető Allianz Hungária e területről származó díjbevétele a tavalyi 9 milliárd forintról 3 milliárd forintra esik vissza.

Az elnök-vezérigazgató szerint jelenleg csak egy komoly befektetési lehetőség nyílhat meg a biztosító előtt, ez a szektor pedig az egészségügy.

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási piac elmúlt évi alakulásáról Patai Mihály elmondta, hogy több társaság is hazardőr módon szerzett ügyfeleket olyan díjért, ami nem fedezheti a költségeiket. Annak ellenére tették ezt, hogy a biztosítók belső etikai kódexe is tiltja a kockázat lefedéséhez szükséges árnál kisebb díj alkalmazását. Az elnök-vezérigazgató szerint az idén már stabilabb lesz a kötelező-piac, mivel ezek a biztosítók nem bírják anyagilag a terhelést.

Az Allianz Hungária az elmúlt évben a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási piacon 96 ezer, főleg fővárosi, illetve környéki fiatal férfi ügyfelet veszített el, és így a gépjármű-piacon abszolút, több mint 50 százalékos vezetőként 1,7 millió ügyfele maradt.

KAPCSOLÓDÓ CIKK