Nem az élelmiszerek repítették a Tescót

2006.01.17. 11:33

Bár 2005-ben emelkedtek az üzemanyag- és nyersanyagköltségek, a Tesco így is erőteljes növekedést produkált. Az árbevétel növekedése főleg a külföldi üzleteknek tulajdonítható.

Nagy-Britannia vezető áruházlánca, a Tesco karácsonykor összehasonlítható alapon, 5,7 százalékkal növelte értékesítéseit a nagy-britanniai üzletekben, s ezzel a legjobb volt a tőzsdén jegyzett brit szupermarketek között. A csoport értékesítése - beleértve az új üzleteket is - 11,5 százalékkal nőtt a karácsonyi időszakban, Kelet-Európában és Ázsiában 16,1 százalékkal.

A társaság pénzügyi igazgatója, Andrew Higginson egyetért az idei év nyereségére vonatkozó elemzői előrejelzésekkel, amelyek szerint 2005-2006-ban, az adó előtti eredmény 2,18 milliárd font (3,86 milliárd dollár) lesz. Higginson elmondta, bár növekedtek az üzemanyag- és nyersanyagköltségek, nem kell módosítani azon a tavaly novemberi előrejelzésen, amely szerint a költségek az idén 60 millió fontot tesznek ki.

Tavaly novemberben a Tescónál azt közölték, hogy az árbevétel két év óta a legkisebb mértékben, 13,9 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben. Mindamellett a növekedés még így is erőteljes, tekintetbe véve a kemény versenyt. Elsősorban a nem élelmiszer kategóriákban volt jelentős a bővülés. Az árbevétel növekedése elsősorban a Tesco külföldi érdekeltségeinek tulajdonítható; ott 23,3 százalékkal nőtt a forgalom, míg Nagy-Britanniában 5,5 százalékkal.

A Tesco, saját közlése szerint Magyarország legnagyobb hipermarket kereskedelmi lánca és második legnagyobb brit befektetője. A társaság 53 magyarországi üzletében 17 000 munkavállalót alkalmaz, és hetente csaknem kétmillió vásárlót szolgál ki. A Tesco egyelőre nem kíván új piacokra belépni - közölték a cégnél a karácsonyi forgalmi adatok ismertetése kapcsán.

KAPCSOLÓDÓ CIKK